Ćwiczenia w karcie pracy.
Przedszkolakiwykonajcie ćwiczenie w karcie pracy, cz. 4, s. 23. Przeczytajcie samodzielnielub z pomocą rodzica nazwy miejscowości. Napiszcie znak „+” pod napisami miastalub wioski, jeśli dane zdjęcie przedstawia elementy miasta lub wsi. Następniepokolorujcie rysunki.
Zabawa „Jestem Polakiem”- rozwijająca zdolnośćimprowizacji muzycznych.
Do tejzabawy potrzebne będą: nagranie piosenki „Najpiękniejsze miejsce świata” orazbębenek Link dopiosenki: https://www.youtube.com/watch?v=31iMeePXKM8
W rytmienagrania piosenki dzieci maszerują w określonym kierunku. Mocne uderzenie wbębenek i przerwa
Ćwiczenia gimnastyczne.
Zachęcam dozabaw ruchowych z wykorzystaniem wideotreningu dla dzieci „Fit Kids – intensywny trening Link do filmu: https://www.youtube.com/watch?v=kC1YtKiLasc
Herby Polskich miast wojewódzkich.
Zachęcam doobejrzenia prezentacji herbów różnych miast. Link doprezentacji: https://www.youtube.com/watch?v=xSgslk7U-ZU
Ćwiczenia w karcie pracy.
Przedszkolaki!Zachęcam do wykonania ćwiczenia w karcie pracy, cz. 4, s. 24. Obejrzyjcie razjeszcze herby różnych miast. Następnie zaprojektujcie herb swojej miejscowości.Rysujcie po śladzie drogi Ady i Olka do domu.
Zabawa„Kolorowe obręcze” – rozwijająca koordynację słuchowo – ruchową.
Do tejzabawy potrzebne jest nagranie wesołej melodii, tamburyno (lub inny instrument)oraz małe obręcze. Link domelodii „Szybko – wolno”: https://www.youtube.com/watch?v=afceLnZTLP4
Dziecimaszerują, między małymi obręczami rozłożonymi na środku pokoju, w rytmnagrania muzyki.
- jedno uderzenie w tamburyno – unosząobręcze w górę, przechodzą do lekkiego rozkroku, pozostają przez chwilę wbezruchu, powoli wracają do pozycji wyjściowej i odkładają obręcze na podłogę,
- dwa uderzenia w tamburyno – przechodządo przysiadu. Rodzic wydobywa z instrumentu dźwięki o różnym natężeniu (cicho,coraz głośniej, głośno, coraz ciszej, cicho), dzieci powoli unoszą obręcze nadgłowy, wykonują obrót wokół siebie, po czym powoli je opuszczają z równoczesnymiobrotami, przechodzą do przysiadu, odkładają obręcze,
- trzy uderzenia w tamburyno – unosząobręcze nad głowy, przechodzą do rozkroku, wykonują skłon w lewą stronę,następnie w prawą stronę – skłony wykonują w tempie wolnym i umiarkowanym.
Zachęcamdo obejrzenia filmu edukacyjnego „Wędrówki z mapą – krajobrazy w Polsce”. Link dofilmu: https://www.youtube.com/watch?v=fTAKRwHG09I&t=42s
Dodatkowe karty pracy: zakodowane obrazki,ćwiczenia grafomotoryczne, kolorowanki.
https://ztorbynauczycielki.pl/wp-content/uploads/2018/04/KODOWANIE_-PREZENT__kopia-1.jpg
https://mojedziecikreatywnie.pl/wp-content/uploads/2020/04/symbole-narodowe-kodowanie-godlo.pdf
http://bystredziecko.pl/karty-pracy/szlaczki/szlaczki-l-4.pdf
http://bystredziecko.pl/karty-pracy/szlaczki/szlaczki-l-10.pdf
http://bystredziecko.pl/karty-pracy/szlaczki/szlaczki-zamek.pdf
http://bystredziecko.pl/karty-pracy/grafomotoryka/grafomotoryka-wiosna.pdf
http://bystredziecko.pl/karty-pracy/grafomotoryka/grafomotoryka-pilka-nozna-01.pdf
JĘZYKANGIELSKI 30.04.2020r.
Hello!
It’s time for a poster story! Dziśnadszedł czas na historyjkę obrazkową.
Tytuł historyjki to „The Arestocats”. Zaczynamyod obejrzenia plakatu i wycięcia postaci, które będą ruchome.
Obrazek: https://drive.google.com/file/d/1pNWTdY02Sz13qjZNadRlQEOYwiZUJSdg/view?usp=sharing
Nagranie: https://drive.google.com/file/d/16k4UgCBlaa4FiH0zT87KypYJVG9i12k1/view?usp=sharing
Podczassłuchania historyjki, przesuwamy wycięte postacie w odpowiednie miejsca naplakacie. Tekst historyjki, tłumaczenie i informacja, gdzie przesunąć postacieponiżej:
Narrator:Now listen to the story. The lady is in the living room with the cats. They wantto sing and dance. Listen to the music. (A terazposłuchajcie historyjki. Pani w salonie jest z kotami. One chcą śpiewać itańczyć. Posłuchaj muzyki).
Ustawiamykotki w salonie. Duży biały kot to Duchess, a mały kotek to Toulouse.
Piosenka:
Dance,dance, dance Dancewith me One, two,three One, two,three One, two,three Dancewith me (Tańcz,tańcz ze mną, raz, dwa, trzy, tańcz ze mną) Poruszamykotkami, tak aby „tańczyły”
Narrator:What beautiful music!- Jakapiękna muzyka
Toulouse:Miaow. I want to play now.- Miau! Chcę się teraz pobawić. Wskazujemykotka Toulouse i przenosimy na drugą scenę.
Narrator:Look. Here’s a horse, here’s a dog and a cat.- Popatrz. Tu jest koń, tu pies, a tu kot. Wskazujemywymienione zwierzęta.
Narrator:And here’s the mouse, here’s a goose and here’s a frog.- A tu mysz, gęś i żaba. Przenosimymyszkę, gąskę i żabę na scenę.
Toulouse:Hello, everyone. I want to play. Let’splay hide and seek.- dzień dobry wszystkim. Zakrywamylustro zasłoną.
Mouse: Ooh,yes! I’ll hide here.- O tak! Ja się tuschowam! Chowamymyszkę za zasłoną.
Mouse: Oh, amonster! A small monster! Help! Help! Help!- O potwór! Mały potwór! Pomocy, pomocy,pomocy! Wyciągamymyszkę zza zasłony.
Goose: I’ll hide here.- Schowamsię tu. Przesuwamygąskę za zasłonę.
Goose: Oh,a monster! A big white monster! Help! Help! Help!- O potwór! Duży biały potwór! Pomocy, pomocy, pomocy! Wyciągamyszybko gąskę zza zasłony.
Frog: I’ll hide here.-Schowamsię tutaj. Przesuwamyżabę za zasłonę.
Frog: Oh,a small monster! A small, green monster! Help! Help! Help!- O, małypotwór! Mały, zielony potwór! Pomocy, pomocy, pomocy! Wyciągamyszybko żabę zza zasłony.
Toulouse:I’ll hide here.- Schowam się tutaj. Przesuwamy Toulouse za zasłonę.
Toulouse:Oh, it’s a monster! Help! Help! Help!- O,potwór! Pomocy, pomocy, pomocy! Wyciągamyszybko Toulouse zza zasłony.
Toulouse:Oh, Mum, it’s a monster, it’s a monster!- Mamo! To jest potwór, tojest potwór! PrzesuwamyToulouse na scenę do salonu.
Duchess:Show me the monster- Pokaż mipotwora Przesuwamyksiężną na scenę na farmie.
Duchess:Come and look. It isn’t a monster. It isn‘ a big monster and it isn’t a smallmonster. It isn’t a green monster and it isn’t a white monster. It’s amirror. Look, it’s a mirror.- Chodźmyi popatrzmy. To nie jest potwór. To nie jest ani duży, ani mały potwór. Tonie jest ani zielony ani biały potwór. To jest lustro. Wskazujemyna lustro.
Duchess: Mouse, look. Goose, look. Frog,look. And you my little cat, look.- Myszko, spójrz. Gąsko, spójrz.Żabko, spójrz. I ty, mój mały kotku, spójrz. Przysuwamykażde ze zwierząt do lustra.
Narrator: Goodbye everyone, goodbye. – Dowiedzenia wszystkim, do widzenia!
Historyjkisłuchamy dwa razy i przesuwamy postacie po plakacie dwukrotnie. Następniedziecko podczas słuchania próbuje samo wcielać się w postaci i odgrywać scenki.I to wszystko na dziś.
Bye, bye! |