GRUPA 5,6-LATKÓW „GUMISIE” 30.04.2020r. (CZWARTEK) „NAJPIĘKNIEJSZE MIEJSCE ŚWIATA”

Ćwiczenia w karcie pracy.

 

Przedszkolakiwykonajcie ćwiczenie w karcie pracy, cz. 4, s. 23. Przeczytajcie samodzielnielub z pomocą rodzica nazwy miejscowości. Napiszcie znak „+” pod napisami miastalub wioski, jeśli dane zdjęcie przedstawia elementy miasta lub wsi. Następniepokolorujcie rysunki.

 

 

Zabawa „Jestem Polakiem”- rozwijająca zdolnośćimprowizacji muzycznych.

 

Do tejzabawy potrzebne będą: nagranie piosenki „Najpiękniejsze miejsce świata” orazbębenek
lub inny instrument.

Link dopiosenki:

https://www.youtube.com/watch?v=31iMeePXKM8

 

W rytmienagrania piosenki dzieci maszerują w określonym kierunku. Mocne uderzenie wbębenek i przerwa
w muzyce oznaczają zatrzymanie się. Rodzic zwraca się dodzieci śpiewając: Jestem Polakiem, ponieważ… Mieszkam w… Bardzo lubię swojemiasto, ponieważ… Dziecko kończy zdanie śpiewając.

 

 

Ćwiczenia gimnastyczne.

 

Zachęcam dozabaw ruchowych z wykorzystaniem  wideotreningu dla dzieci „Fit Kids – intensywny trening
dla całej rodziny”.

Link do filmu:

https://www.youtube.com/watch?v=kC1YtKiLasc

 

 

Herby Polskich miast wojewódzkich.

 

Zachęcam doobejrzenia prezentacji herbów różnych miast.

Link doprezentacji:

https://www.youtube.com/watch?v=xSgslk7U-ZU

 

 

Ćwiczenia w karcie pracy.

 

Przedszkolaki!Zachęcam do wykonania ćwiczenia w karcie pracy, cz. 4, s. 24. Obejrzyjcie razjeszcze herby różnych miast. Następnie zaprojektujcie herb swojej miejscowości.Rysujcie po śladzie drogi Ady i Olka do domu.

 

 

Zabawa„Kolorowe obręcze” – rozwijająca koordynację słuchowo – ruchową.

 

Do tejzabawy potrzebne jest nagranie wesołej melodii, tamburyno (lub inny instrument)oraz małe obręcze.

Link domelodii „Szybko – wolno”:

https://www.youtube.com/watch?v=afceLnZTLP4

 

Dziecimaszerują, między małymi obręczami rozłożonymi na środku pokoju, w rytmnagrania muzyki.
Na sygnał dzieci zajmują miejsca obok najbliżej leżącychobręczy. Wykonują ruchy:

 

- jedno uderzenie w tamburyno – unosząobręcze w górę, przechodzą do lekkiego rozkroku, pozostają przez chwilę wbezruchu, powoli wracają do pozycji wyjściowej i odkładają obręcze na podłogę,

 

- dwa uderzenia w tamburyno – przechodządo przysiadu. Rodzic wydobywa z instrumentu dźwięki o różnym natężeniu (cicho,coraz głośniej, głośno, coraz ciszej, cicho), dzieci powoli unoszą obręcze nadgłowy, wykonują obrót wokół siebie, po czym powoli je opuszczają z równoczesnymiobrotami, przechodzą do przysiadu, odkładają obręcze,

 

- trzy uderzenia w tamburyno – unosząobręcze nad głowy, przechodzą do rozkroku, wykonują skłon w lewą stronę,następnie w prawą stronę – skłony wykonują w tempie wolnym i umiarkowanym.

 

 

Zachęcamdo obejrzenia filmu edukacyjnego „Wędrówki z mapą – krajobrazy w Polsce”.

Link dofilmu:

https://www.youtube.com/watch?v=fTAKRwHG09I&t=42s

 

 

Dodatkowe karty pracy: zakodowane obrazki,ćwiczenia grafomotoryczne, kolorowanki.

 

https://ztorbynauczycielki.pl/wp-content/uploads/2018/04/KODOWANIE_-PREZENT__kopia-1.jpg

 

https://mojedziecikreatywnie.pl/wp-content/uploads/2020/04/symbole-narodowe-kodowanie-godlo.pdf

 

http://bystredziecko.pl/karty-pracy/szlaczki/szlaczki-l-4.pdf

 

http://bystredziecko.pl/karty-pracy/szlaczki/szlaczki-l-10.pdf

 

http://bystredziecko.pl/karty-pracy/szlaczki/szlaczki-zamek.pdf

 

http://bystredziecko.pl/karty-pracy/grafomotoryka/grafomotoryka-wiosna.pdf

 

http://bystredziecko.pl/karty-pracy/grafomotoryka/grafomotoryka-pilka-nozna-01.pdf

 

 

 

 

JĘZYKANGIELSKI 30.04.2020r.

 

 

Hello!

 

It’s time for a poster story!

Dziśnadszedł czas na historyjkę obrazkową.

 

Tytuł historyjki to „The Arestocats”.

Zaczynamyod obejrzenia plakatu i wycięcia postaci, które będą ruchome.

 

Obrazek:

https://drive.google.com/file/d/1pNWTdY02Sz13qjZNadRlQEOYwiZUJSdg/view?usp=sharing

 

Nagranie:

https://drive.google.com/file/d/16k4UgCBlaa4FiH0zT87KypYJVG9i12k1/view?usp=sharing

 

Podczassłuchania historyjki, przesuwamy wycięte postacie w odpowiednie miejsca naplakacie. Tekst historyjki, tłumaczenie i informacja, gdzie przesunąć postacieponiżej:

 

Narrator:Now listen to the story. The lady is in the living room with the cats. They wantto sing and dance. Listen to the music.

(A terazposłuchajcie historyjki. Pani w salonie jest z kotami. One chcą śpiewać itańczyć. Posłuchaj muzyki).

 

Ustawiamykotki w salonie. Duży biały kot to Duchess, a mały kotek to Toulouse.

 

Piosenka:

 

Dance,dance, dance

Dancewith me

One, two,three

One, two,three

One, two,three

Dancewith me

(Tańcz,tańcz ze mną, raz, dwa, trzy, tańcz ze mną)

Poruszamykotkami, tak aby „tańczyły”

 

Narrator:What beautiful music!- Jakapiękna muzyka

 

Toulouse:Miaow. I want to play now.- Miau! Chcę się teraz pobawić.

Wskazujemykotka Toulouse i przenosimy na drugą scenę.

 

Narrator:Look. Here’s a horse, here’s a dog and a cat.- Popatrz. Tu jest koń, tu pies, a tu kot.

Wskazujemywymienione zwierzęta.

 

Narrator:And here’s the mouse, here’s a goose and here’s a frog.- A tu mysz, gęś i żaba.

Przenosimymyszkę, gąskę i żabę na scenę.

 

Toulouse:Hello, everyone. I want to play. Let’splay hide and seek.- dzień dobry wszystkim.
Pobawmy się w chowanego.

Zakrywamylustro zasłoną.

 

Mouse: Ooh,yes! I’ll hide here.- O tak!  Ja się tuschowam!

Chowamymyszkę za zasłoną.

 

Mouse: Oh, amonster! A small monster! Help! Help! Help!- O potwór! Mały potwór! Pomocy, pomocy,pomocy!

Wyciągamymyszkę zza zasłony.

 

Goose: I’ll hide here.- Schowamsię tu.

Przesuwamygąskę za zasłonę.

 

Goose: Oh,a monster! A big white monster! Help! Help! Help!- O potwór! Duży biały potwór!  Pomocy, pomocy, pomocy!

Wyciągamyszybko gąskę zza zasłony.

 

Frog: I’ll hide here.-Schowamsię tutaj.

Przesuwamyżabę za zasłonę.

 

Frog: Oh,a small monster! A small, green monster! Help! Help! Help!- O, małypotwór! Mały, zielony potwór! Pomocy, pomocy, pomocy!

Wyciągamyszybko żabę zza zasłony.

 

Toulouse:I’ll hide here.- Schowam się tutaj.

Przesuwamy Toulouse za zasłonę.

 

Toulouse:Oh, it’s a monster! Help! Help! Help!- O,potwór! Pomocy, pomocy, pomocy!

Wyciągamyszybko Toulouse zza zasłony.

 

Toulouse:Oh, Mum, it’s a monster, it’s a monster!- Mamo! To jest potwór, tojest potwór!

PrzesuwamyToulouse na scenę do salonu.

 

Duchess:Show me the monster- Pokaż mipotwora

Przesuwamyksiężną na scenę na farmie.

 

Duchess:Come and look. It isn’t a monster. It isn‘ a big monster and it isn’t a smallmonster. It isn’t a green monster and it isn’t a white monster. It’s amirror. Look, it’s a mirror.- Chodźmyi popatrzmy. To nie jest potwór. To nie jest ani duży, ani mały potwór. Tonie jest ani zielony ani biały potwór. To jest lustro.
Spójrz, lustro.

Wskazujemyna lustro.

 

Duchess: Mouse, look. Goose, look. Frog,look. And you my little cat, look.- Myszko, spójrz. Gąsko, spójrz.Żabko, spójrz. I ty, mój mały kotku, spójrz.

Przysuwamykażde ze zwierząt do lustra.

 

Narrator: Goodbye everyone, goodbye. – Dowiedzenia wszystkim, do widzenia!

 

Historyjkisłuchamy dwa razy i przesuwamy postacie po plakacie dwukrotnie. Następniedziecko podczas słuchania próbuje samo wcielać się w postaci i odgrywać scenki.I to wszystko na dziś.

 

 

Bye, bye!