KochaneDzieci!!! Przypomnijmy sobie nazwy ptaków, które powróciły do nas wczesnąwiosną, np.: bocian, jaskółka, kukułka, żuraw, dudek, czajka, szpak. Podzielcienazwy ptaków na sylaby i głoski.
Sylaby: bo-cian jas-kół-ka czaj-ka ku-kuł-ka du-dek żu-raw
Głoski: b-o-ci-a-n j-a-s-k-ó-ł-k-a cz-a-j-k-a k-u-k-u-ł-k-a d-u-d-e-k ż-u-r-a-w
Zapraszam doobejrzenia filmu „Wiosenne powroty ptaków”, który przypomni Wam wyglądwybranych ptaków. Link do filmu: https://www.youtube.com/watch?v=vlXQqg1T07s
Posłuchajcie opowiadania Hanny Zdzitowieckiej pt.: „Gdziebudować gniazdo?”.
– Nie ma tojak głęboka dziupla! Trudno o lepsze i bezpieczniejsze mieszkanie dla dziecipowiedział dzięcioł. – Kto to widział, żeby chować dzieci w mroku, bez odrobinysłońca oburzył się skowronek. – O nie! Gniazdo powinno być usłane na ziemi, wbruździe pomiędzy zielonym, młodym zbożem. Tu dzieci znajdą od razu pożywienie,tu skryją się w gąszczu. – Gniazdo nie może być zrobione z kilku trawek. Powinno być ulepioneporządnie z gliny pod okapem, żeby deszcz dzieci nie zmoczył.
Spróbujcie odpowiedzieć na pytania dotyczące utworu:
1. Które ptakirozmawiały o gniazdach? 2. Jakiegniazdo zachwalał dzięcioł, a jakie skowronek? 3. Jakiegniazdo zachwalała jaskółka, a jakie remiz? 4. Copowiedział wróbel na temat gniazd? 5. Z czegoptaki robią gniazda?
Zabawa aktywizującaz elementami logopedycznymi „Powracające ptaki”.
Podczas słuchaniazachęcam Was do wykonywania ćwiczeń buzi i języka oraz ćwiczeń oddechowych.
Wyobraź sobie, żejesteś ptakiem (bocianem, słowikiem, jaskółką, skowronkiem, kukułką), którypowraca z ciepłej Afryki, gdzie spędził zimę. Kiedy się dowiedział, że u nasjest już wiosna, wybrał się w drogę, aby do nas powrócić. Leciał niewysoko.Przelatywał nad stadem lwów, z których jeden groźnie ryczał (dzieci otwierająbuzię szeroko
Po wysłuchaniuopowiadania spróbujcie odpowiedzieć na pytania: Co to jest Afryka? Czy ptakileciały długo
Ćwiczenia wkarcie pracy: cz. 3, s. 62.
Posłuchajcie nazw ptaków, obejrzyjcie ich gniazda.Zwróćcie uwagę czym różnią się gniazda, a w czym są podobne. Następniedokończcie rysować bociany według wzoru.
Zabawa„Powroty ptaków”.
Czas na zabawę! Zaproście do zabawy rodziców orazrodzeństwo. Wyobraźcie sobie, że jesteście ptakami, wracającymi z Afryki. Biegacie w różnych kierunkach z rozłożonymi na bok rękami, przy akompaniamenciegrzechotki. Podczas przerwy w grzeprzykucacie i odpoczywacie przed dalszą podróżą. Dźwięk grzechotki
Zabawa„Jestem bocian”.
Wysłuchajcie informacji na temat bociana. Bocian biały zamieszkuje tereny trawiaste, stepy,sawanny, tereny uprawne blisko zbiorników wodnych, bagienne, wilgotne lubokresowo zalewane łąki i pastwiska, okolice jezior i laguny. Lubi rozproszone drzewa, na których możegniazdować lub nocować. Występuje głównie na nizinach, rzadko na wyżynach.Bocian unika terenów zimnych, o częstych opadach atmosferycznych, obszarówwysoko położonych i o gęstej roślinności.
Zachęcam do obejrzenia filmu „Ciekawostki obocianach”. Link do filmu: https://www.youtube.com/watch?v=jdORBRqBiJI
Zabawaplastyczna „Bocian”.
Moi drodzy, jeśli macie chęć i siłę zapraszam dowykonania bociana. Potrzebne będą farby, pędzel, papierowy talerzyk, rolka popapierze toaletowym, klej oraz nożyczki). Link do filmu „Jak zrobić bociana z talerzykapapierowego? https://www.youtube.com/watch?v=Nbd6YT7aFos
„J jakjaskółka – zabawy z literką J, j”.
Zabawa„Detektywi”. Zaprościedo zabawy rodziców i rodzeństwo. Zamieniamy się teraz w detektywów i szukamy wmieszkaniu literki „j, J” (gazety, książki, napisy na zabawkach czyprzedmiotach). Kto znajdzie najwięcej literek – wygrywa.
Analiza isynteza słuchowo – wzrokowa wyrazu jaskółka.
1. Proszę podziel słowojaskółka na sylaby, policz ile ma sylab (jas-kół-ka). 2. Podziel wyraz jaskółka nagłoski, policz ile ma głosek (j-a-s-k-ó-ł-k-a). 3. Jaką głoską rozpoczyna sięsłowo jaskółka? 4. Na jaką głoskę kończy sięwyraz jaskółka? 5. Czy znasz inne słowarozpoczynające się na głoskę „j”? 6. Jakie słowa kończą się nagłoskę „j”? 7. Czy znasz słowa, w którychgłoska „j” występuje?
Ćwiczenia wkarcie pracy.
Moi drodzy, aby utrwalić sobie literkę ”J, j„ wykonajciećwiczenia w karcie pracy: Nowe przygody Olka i Ady. Litery i liczby, cz. 2, s.52, 55. Nazwijcie zdjęcia. Podzielcie nazwy zdjęć na głoski. Zaznaczcie naniebiesko literki „J, j” w wyrazach. Rozwiążcie krzyżówkę. Przeczytajcie nazwyptaków i pokolorujcie wyrazy – nazwy ptaków Wam znanych. Następnieprzeczytajcie wyrazy powstałe z połączenia sylab. Piszcie literki „J, j” pośladzie i samodzielnie.
Życzę wszystkim przedszkolakom miłego dnia!!!
JĘZYK ANGIELSKI 31.03.2020r.
Hello!
Naszym dzisiejszym tematemjest nadal wiosna- spring. Dziś chcemy ćwiczyć i utrwalać poznane wczoraj słówka.
1. Ponownie zaczynamy od filmiku ze słówkami.Oglądamy go do 1:04 dwukrotnie. Dziecko powtarza słówka. https://www.youtube.com/watch?v=nOqlvHhY284
To sąsłówka, które utrwalamy: Spring- wiosna Flowers- kwiaty Birds- ptaki Nest- gniazdo Sun- słońce Rain- deszcz Rainbow- tęcza Butterfly-motyl
2. Do kolejnych zabaw wykorzystamy wydrukowanewczoraj karty obrazkowe.
W raziepotrzeby można je znaleźć pod tym linkiem: https://drive.google.com/file/d/1q_1ndeTNvdyG5zKPvMRVPA5uPgLVB-ia/view?usp=sharing (interesującenas karty obrazkowe są na str. 2-3)
Zacznijmyod rozłożenia kart obrazkowych na stoliku lub dywanie obrazkami skierowanymi doziemi. Zadaniem dziecka jest odkrywanie pojedynczo obrazków i nazywanie ich poangielsku. Kolejnąciekawą zabawą utrwalającą będzie gra planszowa. Potrzebujemy kostki do gry idwóch pionków. Układamy obrazki w długiej linii. Rzucamy kostką. Możemyprzesunąć się o tyle oczek ile wypadnie, ale tylko pod warunkiem, że umiemy nazwaćwszystkie obrazki po drodze. Jeśli któregoś nie pamiętamy, cofamy pionek ojedno pole i czekamy na kolejną rundę. Wygrywa osoba, która pierwsza dotrze domety. Zachęcam do powtórzenia gry dwukrotnie.
Jakoostatnią zabawę, proponuję zabawę ruchową „Jump”. Rozkładamy wydrukowanieobrazki na ziemi,
3. Na koniec utrwalamy poznaną wczoraj piosenkę. Prosimydziecko, aby próbowało śpiewać i powtarzać ruchy z piosenki. Jeśli dzieckobędzie chciało, włączamy piosenkę kilkukrotnie:
Have a good time! Bye, bye!
JoannaMikołajczyk |