PLAN PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ IM. ŚWIĘTEJ KRÓLOWEJ JADWIGI W WÓLCE PODLEŚNEJ

                                                                 I.               ZADANIADYDAKTYCZNE

 

Zadania

Sposób realizacji

Osoba odpowiedzialna

Termin realizacji

 

1. Osiąganie

    wysokich

    wyników

    nauczania.

 

 

1.      Skompletowanie szkolnego zestawu zmodyfikowanych planów i programów nauczania dla poszczególnych klas ze szczególnym uwzględnieniem nowej podstawy programowej  i wniosków po egzaminach zewnętrznych.

dyrektor szkoły,

wicedyrektor,

nauczyciele

 

 

wrzesień

 

2.      Współpraca z psychologiem, pedagogiem z PPP i rodzicami w celu rozpoznania indywidualnych możliwości ucznia.

nauczyciele

 

wrzesień-czerwiec

3.      Współpraca z biblioteką szkolną w celu rozwijania czytelnictwa wśród uczniów.

 

nauczyciele

wrzesień-czerwiec

4.      Udział w corocznej edycji Narodowego Czytania – Narodowe Czytanie Nowele polskie. Katarynka – Bolesław Prus-klasy I-III

5.      Rozdzióbią nas kruki, wrony… – Stefan Żeromski- klasy IV-VIII

 

dyrektor szkoły,

wicedyrektor,

nauczyciele

wrzesień

6.      Wdrożenie innowacji pedagogicznych

a)      Lubię matematykę- innowacja pedagogiczna o charakterze mieszanym
z zakresu edukacji matematycznej
realizowana w klasach I – III SP.

b)     Tworzenie jest cool!- innowacja pedagogiczna o charakterze mieszanym z zakresu języka polskiego, angielskiego i informatyki realizowana w  klasach VI, VII i VIII szkoły podstawowej.

 

nauczyciele:                                                     Maria Drzał                                           Anna Mitał                                                    Grażyna Wolanik

 

Edyta Purcha

Justyna Polanowska

Dariusz Czyjt

Katarzyna Piotrowska

wrzesień-czerwiec

 

7.      Rozwijanie kompetencji matematycznych uczniów. Udział uczniów w Światowym Dniu Tabliczki Mnożenia, Dniu Liczby Pi, w konkursie Mistrz Kostki Rubika. Organizacja Gminnego Konkursu Matematycznego dla uczniów klasy III i VI szkoły podstawowej, Szkolny Konkurs Mistrz Wzorów Matematycznych. Udział uczniów w zewnętrznych konkursach matematycznych (np. Kangur matematyczny, Congressio Mathematica), prowadzenie zajęć rozwijających

nauczyciele matematyki

wrzesień-czerwiec

 

8.      Rozwijanie kompetencji językowych. Organizacja szkolnego konkursu ortograficznego o tytuł Mistrza ortografii- Sherlock Holmes. Gminnego Konkursu Poetyckiego „O pióro księdza Jana Kalinki”. Organizacja Dnia św. Patryka, Gminnego Konkursu Piosenki Obcojęzycznej, Gminnego Konkursu z Języka Niemieckiego, Szkolnego Konkursu „Stand up and make a speech”. Udział uczniów w projektach etwinning. Udział uczniów w zewnętrznych konkursach językowych (np. recytatorskim, ortograficznym, mitologicznym, Olimpus, Fraszka), prowadzenie zajęć rozwijających.

nauczyciele języka polskiego, języka angielskiego
 i niemieckiego, biblioteki

wrzesień-czerwiec

 

9.      Rozwijanie kreatywności, przedsiębiorczości
i kompetencji cyfrowych uczniów. Prowadzenie zajęć z wykorzystaniem tablic i monitorów interaktywnych. Udział uczniów

10.  w międzynarodowym konkursie Baltie2020 oraz w Podkarpackim Baltie. Udział uczniów w projekcie Przedsiębiorcza Szkoła.

nauczyciele

przedmiotu

wrzesień-czerwiec

 

11.  Stosowanie elementów oceniania kształtującego. Udzielanie trafnej i skutecznej informacji zwrotnej uczniom- wskazywanie mocnych stron, wskazywanie co wymaga poprawy, udzielanie wskazówek, w jakim kierunku uczeń powinien pracować dalej.

nauczyciele

przedmiotu

wrzesień-czerwiec

2.

Rozpoznawanie indywidualnych potrzeb i możliwości uczniów.

1.      Wdrażanie uczniów do systematycznej pracy, egzekwowanie  zadań domowych we współpracy z rodzicami.

nauczyciele

 

wrzesień-czerwiec

2.      Poprawa wyników nauczania: wdrożenie programów naprawczych po egzaminach zewnętrznych z matematyki

i przedmiotów przyrodniczych. Zwrócenie  uwagi na czytanie ze zrozumieniem poleceń nietypowych zadań z matematyki, wykorzystanie wiedzy w praktyce, wnioskowanie oraz argumentowanie.

 

nauczyciele matematyki i przedmiotów przyrodniczych

 

 

wrzesień-czerwiec

3.      Prowadzenie lekcji audiowizualnych, lekcji otwartych, wycieczek, elementów wychowania regionalnego, zdrowotnego i prorodzinnego.

nauczyciele

przedmiotu

wrzesień-czerwiec

4.      Praca nad podniesieniem wyników egzaminów zewnętrznych, uwzględnienie   wniosków  po egzaminie gimnazjalnym i ósmoklasisty w planach pracy.

nauczyciele

przedmiotu

wrzesień-czerwiec

5.      Analiza osiągnięć edukacyjnych uczniów i wdrażanie wniosków do dalszej pracy.

nauczyciele

przedmiotu

 

 

styczeń -czerwiec

 

 

6.      Udział szkoły w egzaminie próbnym organizowanym przez wydawnictwa lub OKE. Diagnozowanie osiągnięć edukacyjnych ucznia oraz zastosowanie systemu badań osiągnięć edukacyjnych  służących ocenie realizacji podstawy  programowej oraz prognozie wyników  na egzaminach zewnętrznym.

dyrektor szkoły

wicedyrektor,

nauczyciele przedmiotu

 

 

 

 

 

 

grudzień

 

 

 

 

 

7.      Porównywanie wyników uzyskiwanych przez uczniów w toku kształcenia z wynikami z egzaminów zewnętrznych.

nauczyciele przedmiotu

czerwiec

 

3. Poprawa wyników

    nauczania.

 

 

 

1.      Różnicowanie wymagań i zadań w pracy na lekcji, sprawdzianach, w zadaniach domowych. Ukierunkowanie działań na indywidualne podejście nauczyciela do ucznia

 

 

nauczyciele

przedmiotu

 

wrzesień-czerwiec

2.      Realizacja zaleceń poradni psychologiczno – pedagogicznej, dostosowanie wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb i możliwości  ucznia.

nauczyciele

przedmiotu

wrzesień-czerwiec

 

3.      Aktualizacja indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych dla uczniów.

pedagog szkolny,

nauczyciele uczący

wrzesień

 

4. Kontrola  

    i systematyczna

    ocena pracy.

 

1.      Kształcenie u uczniów poczucia

odpowiedzialności za uzyskane

oceny.

nauczyciele

przedmiotu

wrzesień-czerwiec

 

Kontrola właściwego i systematycznego oceniania uczniów przez nauczycieli.

2.       

dyrektor,

wicedyrektor

szkoły

raz na miesiąc

 

3.      Hospitacje:

a.       doradczo – doskonaląca

b.      kontrolno – oceniająca

c.       problemowa

d.      doraźna

e.        

 

dyrektor

 wicedyrektor

szkoły

wrzesień -maj

 

5. Zapewnienie rozwoju uczniom szczególnie uzdolnionym i o specyficznych potrzebach edukacyjnych.

 

1.      Prowadzenie zajęć pozalekcyjnych, rozwijających, konsultacji przedmiotowych dla uczniów uzdolnionych.

 

nauczyciele

poszczególnych

przedmiotów

wrzesień-czerwiec

 

2.      Zorganizowanie doraźnych zajęć   

      dydaktyczno - wyrównawczych dla

       uczniów z trudnościami w nauce.

nauczyciele

poszczególnych

przedmiotów

wrzesień-czerwiec

3.      Zachęcanie uczniów do udziału w

      proponowanych zajęciach

      pozalekcyjnych.

nauczyciele

poszczególnych

przedmiotów

wrzesień-czerwiec

4.      Wypracowanie sposobu motywowania uczniów do osiągania wyższych wyników w  nauce.

nauczyciele

poszczególnych

przedmiotów

wrzesień -czerwiec

5.      Stosowanie w czasie zajęć aktywizujących form i metod pracy wyzwalających kreatywność  uczniów.

nauczyciele

poszczególnych

przedmiotów

wrzesień -czerwiec

 

6.      Eksponowanie efektów pracy kół

      zainteresowań na gazetkach   

      ściennych, imprezach szkolnych 

      i pozaszkolnych, stronie internetowej.

 

opiekunowie

kół zainteresowań

oraz pozostali nauczyciele

wrzesień-czerwiec

7.      Systematyczne kontrolowanie

      zeszytów przedmiotowych

      i zeszytów ćwiczeń pod względem

      błędów ortograficznych
 i  systematyczności pracy.

 

nauczyciele

przedmiotu

 

wrzesień-czerwiec

8.      Organizowanie i doskonalenie samopomocy  koleżeńskiej wśród uczniów.

nauczyciele

 przedmiotu

wrzesień-czerwiec

9.      Uczenie młodzieży najważniejszych umiejętności psychologicznych i społecznych

 

nauczyciele,

 wychowawcy, pedagog szkolny

wrzesień-czerwiec

10.  Pomoc rodzicom uczniów mających

      trudności w nauce w nawiązaniu

      kontaktu z Poradnią Psychologiczno

       – Pedagogiczną i innymi poradniami 

            specjalistycznymi.

nauczyciele

przedmiotu

i wychowawcy

wrzesień-czerwiec

11.  Wzmocnienie współpracy z rodzicami

      uczniów  mających trudności

      w nauce i sprawiających problemy

      wychowawcze.

 

wychowawcy

 

 

 

wrzesień-czerwiec

 

 

12.  Udział uczniów szczególnie uzdolnionych w konkursach przedmiotowych organizowanych przez kuratorium.

 

 

zainteresowani nauczyciele

 

 

 

zgodnie z harmono-gramem konkursów

13.  Udział uczniów w konkursach szkolnych i  pozaszkolnych:

- gminnych,

 - rejonowych,

 - wojewódzkich,

 - ogólnopolskich

 

zainteresowani nauczyciele

 

 

 

 

 

zgodnie z harmono-gramem konkursów

 

 

 

14.  Udział uczniów w konkursach organizowanych przez Szkołę Podstawową w Wólce Podleśnej.

 

 

zainteresowani nauczyciele

 

 

 

zgodnie z harmono-gramem konkursów

 

15.  Udział uczniów w zawodach sportowych.

 

zainteresowani nauczyciele

zgodnie z harmono-gramem imprez sportowych

 

6. Ukierunkowanie

     zainteresowań

     młodzieży na

     różne dziedziny

     wiedzy.

 

1.      Zachęcanie i przygotowanie uczniów

      do udziału w konkursach

      przedmiotowych na różnych

      szczeblach.

 

nauczyciele

przedmiotu

wrzesień-czerwiec

 

2.      Analiza osiągnięć uczniów w konkursach przedmiotowych.

dyrektor

szkoły,

wicedyrektor,

nauczyciele

przedmiotu

styczeń, czerwiec

 

3.      Planowanie wycieczek klasowych i szkolnych, rajdów rowerowych, wyjść do kina, muzeum , teatru.

 

wychowawcy

klas

styczeń-marzec

 

4.      Wdrażanie i monitorowanie projektów dydaktycznych realizowanych w szkole:

 eTwinning, Aktywna Tablica

dyrektor szkoły

wicedyrektor,

nauczyciele języków obcych i wybranych przedmiotów

wrzesień-czerwiec

5.      Zapraszanie ciekawych ludzi do szkoły, np.
( prawników, saperów, policjantów, itp.)

dyrektor szkoły

nauczyciele

pedagog szkolny

wrzesień-czerwiec

6.      Nawiązanie współpracy z wolontariatem studenckim Projektor.

Katarzyna Piotrowska

wrzesień-czerwiec

 

6.      Współdziałanie wszystkich nauczycieli z biblioteką szkolną w celu wdrażania uczniów do korzystania z różnych źródeł informacji.

 

wszyscy nauczyciele

wrzesień-czerwiec

Kontynuacja  wdrożonego  szkolnego systemu doradztwa  edukacyjno – zawodowego.

dyrektor szkoły

Grażyna Wolanik

nauczyciele

wrzesień-czerwiec

 

7.      Zorganizowanie warsztatów dla uczniów kl. VIII dotyczących preorientacji zawodowej.

dyrektor szkoły

wicedyrektor,

wychowawca klasy VIII

wrzesień-czerwiec

 

8.      Udział uczniów w Podkarpackim Festiwalu Nauki.

Iwona Dziągwa

Justyna Kus-Buć , Joanna Mikołajczyk

wrzesień

 

9.      Zorganizowanie spotkań z podróżnikiem, żywej lekcji historii.

Iwona Dziągwa

M. Proskura-Buczak

II semestr

 

10.  Nawiązanie współpracy z Filharmonią Podkarpacką, szkołą tańca Show Dance  oraz klubem sportowym Marty Niewczas-zajęcia z tradycyjnym karate

11.                     

dyrektor szkoły, wicedyrektor,

 

wrzesień-czerwiec

 

12.  Udział uczniów klas I-III SP w warsztatach naukowych Fizyka dla smyka.

nauczyciele edukacji wczesno-szkolnej

termin do uzgodnie-nia

 

13.  Spotkania teatralne, lekcje umuzykalniające dla uczniów I-III SP

nauczyciele edukacji wczesno-szkolnej

raz w miesiącu

 

7. Samokształcenie

    i doskonalenie

    zawodowe.

 

1.      Przygotowanie tematyki szkoleniowych spotkań Rady Pedagogicznej.

 

dyrektor szkoły,

wicedyrektor

 

wrzesień

 

2.      Podnoszenie kwalifikacji zawodowych.

 

chętni nauczyciele

wrzesień-czerwiec

 

3.      Udział w różnych formach doskonalenia zawodowego organizowanych przez ośrodki doskonalenia zawodowego i wydawnictwa oświatowe.

 

nauczyciele przedmiotu

wrzesień-czerwiec

 

4.      Praca w zespołach samokształceniowych. Opracowywanie i wdrażanie wniosków.

wszyscy nauczyciele

wrzesień-czerwiec

 

 

Prowadzenie lekcji otwartych dla nauczycieli.

wybrani nauczyciele

wrzesień-czerwiec

 

8. Analiza wyników 

    egzaminów 

    zewnętrznych.

 

1.      Wykorzystanie  analizy wyników próbnych egzaminów zewnętrznych do pracy z uczniami w danym roku szkolnym.

 

nauczyciele przedmiotu

wrzesień-czerwiec

 

2.      Włączenie do przedmiotowych planów pracy wniosków z egzaminów zewnętrznych w celu uzyskania lepszych efektów kształcenia oraz działań  mających wpływ na wyniki nauczania.

 

nauczyciele przedmiotu

wrzesień-czerwiec

 

9. Wdrażanie

    nowoczesnych  

    metod nauczania   

    w proces

    dydaktyczny.

 

 

1.      Stosowanie metod aktywizujących i technologii informacyjnych w trakcie prowadzonych zajęć w celu ich uatrakcyjnienie oraz zmotywowania uczniów do czynnego udziału w zajęciach. Wykorzystanie  w tym celu tablic i monitorów interaktywnych.

nauczyciele przedmiotu

 

 

 

wrzesień-czerwiec

 

 

10. Monitorowanie  

    i modyfikowanie

   Wewnątrzszkolnego

    Systemu Oceniania.  .

 

 

1.      Aktualizacja dokumentów szkolnych Szkoły Podstawowej w Wólce Podleśnej.

2.      Zapoznanie uczniów i rodziców z WSO i wymaganiami edukacyjnymi.

 

wychowawcy

klas, nauczyciele przedmiotu

 

wrzesień-czerwiec

 

II. ZADANIAWYCHOWAWCZE

Zadania

Sposób realizacji

Osoba odpowiedzialna

Termin realizacji

 

1. Kształtowanie

    postaw

    obywatelskich

    i patriotycznych

    młodzieży.

 

1.      Akademie, programy artystyczne upamiętniające rocznice świąt narodowych:

 Odzyskania Niepodległości Polsce       

            śpiewam,

-          Rocznica Zbrodni Katyńskiej

-          Uchwalenia Konstytucji 3 – go Maja,

 

wyznaczeni

nauczyciele

 

 

 

 

 

 

 

listopad

kwiecień

maj

 

2.      Obchody uroczystości szkolnych:

3.      Pasowanie na ucznia,

-          Dzień Patrona Szkoły,

-          Dzień Komisji Edukacji Narodowej,

-          Rocznica urodzin i śmierci

      Jana Pawła II.

Dzień Europejski

 

 

wyznaczeni

nauczyciele

 

 

 

październik

czerwiec

Organizacja Gminnego Konkursu Plastycznego dla uczniów klas I-III SP „Symbole narodowe”

nauczyciele edukacji wczesno-szkolnej

październik-listopad

 

4.      Udział Pocztu Sztandarowego szkoły w uroczystościach szkolnych i środowiskowych.

 

opiekunowie PS

 

wrzesień czerwiec

 

Kształtowanie postaw – wychowanie do wartości.

wszyscy nauczyciele

pedagog szkolny,

bibliotekarz

wrzesień-czerwiec

 

2. Kształtowanie

    nawyków dobrego

    wychowania.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.      Zwracanie uwagi na kulturę słowa, estetykę  języka ojczystego.

 

wszyscy nauczyciele

 

wrzesień-czerwiec

 

2.      Kształtowanie postaw właściwego

      zachowania w czasie pobytu w szkole

      oraz podczas wyjazdów    

      organizowanych przez szkołę. 

 

 

wszyscy nauczyciele

 

wrzesień-czerwiec

 

 

3.      Uczenie zasad kulturalnego zachowania  uczniów oraz uczenie zasad savoir – vivre’u na godzinie wychowawczej.

 

wszyscy nauczyciele

wychowawcy klas

 

wrzesień-czerwiec

 

 

4.      Uczenie nawiązywania prawidłowych relacji z rówieśnikami oraz dorosłymi, uczenie tolerancji i wrażliwości w stosunku do innych.

 

wszyscy nauczyciele

 

wrzesień-czerwiec

 

 

5.      Współpraca z rodzicami dotycząca wpajania zasad dobrego wychowania u młodzieży.

 

 

dyrektor szkoły, wicedyrektor wychowawcy klas

na zebraniach

 

 

wrzesień-czerwiec

 

 

3. Osiągnięcie

   zadawalającego

   stopnia

   samorządności

   młodzieży.

 

 

1.      Przeprowadzenie demokratycznych wyborów do samorządów klasowych i Samorządu Uczniowskiego.

 

wychowawcy klas

opiekun S.U.

 

 

wrzesień

2.      Przeprowadzenie demokratycznych prawyborów parlamentarnych i prezydenckich.

     Iwona

   Dziągwa

październik

maj

3.      Wprowadzenie rocznych planów pracy  samorządu klasowego w celu jego aktywizacji oraz integracji społeczności   klasowej.

 

wychowawcy klas

 

 

wrzesień

 

4.      Realizowanie programu wychowawczo- profilaktycznego szkoły zaakceptowanego przez rodziców i uczniów.

 

 

wychowawcy i nauczyciele

 

 

wrzesień-czerwiec

 

5.      Angażowanie uczniów do prowadzenia gazetki szkolnej „Kleksik”.

nauczyciele informatyki

wrzesień-czerwiec

6.      Angażowanie uczniów do rozwiązywania konfliktów metodą mediacji rówieśniczych.

Iwona Dziągwa, pedagog szkolny

wrzesień-czerwiec

 

7.      Przeprowadzenie imprez oraz uroczystości klasowych i szkolnych:

 

 

 

 zgodnie z kalendarzem imprez szkolnych

 

ü  Dzień Chłopaka

 

 

opiekun SU

wychowawcy klas

 

wrzesień

 

ü  Andrzejki

 

 

 opiekun SU

 

listopad

 

ü  Mikołajki klasowe

 

 

 

wychowawcy klas

 

grudzień

 

ü  Środowiskowe akcje charytatywne w ramach Szkolnego Wolontariatu , Koła Misyjnego i Koła Caritas:

ü  Kartka świąteczna

ü  Kolędnicy Misyjni

ü  Serce za serce

ü  Wielkanocna babka

ü  Kiermasz Bożonarodzeniowy i Wielkanocny

ü  „Szlachetna paczka”

ü  Pomoc potrzebującym i samotnym z terenu Wólki Podleśnej

ü  Akcje organizowane w zależności od zaistniałych potrzeb i sytuacji losowych

 

 

wybrani nauczyciele

 

wrzesień-czerwiec

ü  Akcje charytatywne organizowane przez Samorząd Uczniowski

ü  Góra grosza

ü  Zbiórka zakrętek dla hospicjum

ü  Mikołaj dla hospicjum

ü  Sprzedaż kalendarzyków w akcji Pomóż i Ty dla osób niewidomych i niepełnosprawnych

ü  Akcje organizowane w zależności od zaistniałych potrzeb i sytuacji losowych

 

opiekun SU

wrzesień-czerwiec

 

ü  Jasełka i wigilie klasowe

 

wyznaczeni nauczyciele, wychowawcy klas

 

grudzień

 

ü  Zabawa noworoczna

wychowawcy klas

 

 

styczeń

ü  Walentynki

 

opiekun SU

luty

 

ü  Dzień Kobiet

wyznaczeni nauczyciele

opiekun SU

 

       marzec

ü  Dzień Dziecka

ü  Dzień Sportu , Piknik Rodzinny

 

 

opiekun SU

wychowawcy nauczyciele

w-f.

czerwiec

ü  Dzień Patrona Szkoły

wybrani nauczyciele

czerwiec

8.      Praca nad dostrzeżeniem przez uczniów możliwości i korzyści wynikające z zaangażowania się w prace społeczne oraz życie społeczności szkolnej.

 

wszyscy nauczyciela

 

wrzesień-czerwiec

 

 

9.      Poprzedzanie wszelkich akcji pro-czytelniczych i charytatywnych pogadanką na lekcjach wychowawczych

wychowawcy

wrzesień - czerwiec

Angażowanie młodzieży w integrację środowisk związanych z osobą św. Królowej Jadwigi  poprzez udział w   Zjazdach  Stowarzyszenia Szkół Jadwiżanie w Krakowie.

 

dyrektor, wicedyrektor szkoły

wybrani nauczyciele

 

 

czerwiec

 

Prowadzenie strony internetowej.

 

nauczyciel

informatyki

 

 

wrzesień-czerwiec

 

4. Dbałość     o estetykę

    szkoły i terenów

    wokół niej.

    Motywowanie

    do aktywnej

    ochrony zasobów

    środowiska

    naturalnego.

 

 

1.      Dbanie o czystość sal lekcyjnych, szkoły i jej otoczenia.

opiekunowie sal lekcyjnych wychowawcy klas,

 

 

wrzesień-czerwiec

 

 

2.      Dbanie o zieleń w klasach i wokół szkoły.

 

 

wychowawcy

 nauczyciel przyrody i biologii

 

wrzesień-czerwiec

3.      Zorganizowanie konkursu Szkolny Omnibus Przyrodniczy.

 

M. Proskura-Buczak

 

wrzesień-czerwiec

 

4.       Aktywny udział w akcji „Sprzątanie Świata”.

M. Proskura-Buczak wychowawcy klas

 

wrzesień

5.      Aktywny udział w akcji Zamiast lizaka daj grosik dla psiaka.

M. Proskura-Buczak

październik

6.      Zbiórka dla schroniska „Kundelek”.

M. Proskura-Buczak

październik

 

7.      Zorganizowanie obchodów Światowego Dnia Ziemi.

 

 

M. Proskura-Buczak

 

kwiecień

 

8.      Zorganizowanie Gminnego Konkursu Ekologicznego

dyrektor, wicedyrektor

M. Proskura-Buczak

marzec

 

5. Kultura

    fizyczna.

    Turystyka.

 

1.      Aktywny udział uczniów w szkolnych i międzyszkolnych zawodach sportowych.

 

 

nauczyciele

w-f

wg kalendarza zawodów sportowych

2.      Organizacja i udział  w akcji „Bieg po zdrowie” – pogadanki, zabawy ruchowe.

dyrektor szkoły, wicedyrektor,

nauczyciele

w-f

wychowawcy klas

 

wrzesień-październik

Udział uczniów w SKS-ie organizowanym przez Ministra Sportu i Rekreacji SKS w szkole.

dyrektor szkoły, wicedyrektor,

nauczyciele

w-f

 

wrzesień-czerwiec

Nauka pływania w klasach I-III SP.

dyrektor szkoły, wicedyrektor,

nauczyciele

w-f

 

wrzesień-czerwiec

Aktywny udziału uczniów w wyjazdach na narty w Puławach.

 

nauczyciele

w-f

 

okres zimowy

 

3.      Opracowanie planu wycieczek szkolnych na rok szkolny 2019/2020.

 

dyrektor szkoły, wicedyrektor,

wychowawcy klas

 

 

wrzesień-czerwiec

 

4.      Udział uczniów w wycieczkach szkolnych, rajdach rowerowych .

 

wychowawcy klas

 

wrzesień-czerwiec

 

 

5.      Profilaktyka uzależnień-zorganizowanie warsztatów profilaktycznych dla uczniów, odpowiednia tematyka godzin wychowawczych.

dyrektor szkoły, wicedyrektor,

pedagog szkolny

wychowawcy klas

 

 

6. Współpraca

    szkoły

    z rodzicami

    i instytucjami na

    terenie gminy.

 

 

1.      Przygotowanie wyborów do Rady Rodziców.

dyrektor szkoły, wicedyrektor, wychowawcy opiekun Rady Rodziców

 

wrzesień

Przeprowadzenie ewaluacji wewnątrz szkolnej „Rodzice są partnerami szkoły”.

Edyta Purcha

wrzesień-czerwiec

 

2.      Włączenie rodziców w organizację imprez klasowych, szkolnych, wycieczek.

Klasowe

Rady Rodziców,

wych. klas

 

wrzesień-czerwiec

 

Organizacja imprez szkolnych  z udziałem rodziców, np. Pasowanie na ucznia, Dzień Matki i Ojca.

dyrektor

nauczyciele

wrzesień-czerwiec

 

 

3.      Inspirowanie rodziców do pomocy materialnej szkole.

dyrektor szkoły, wicedyrektor, wychowawcy klas

 

 

wrzesień-czerwiec

 

4.      Zapoznanie rodziców z dokumentacją szkolną oraz ze sprawami dotyczącymi bieżącej pracy szkoły.

 

dyrektor szkoły, wicedyrektor,

wychowawcy klas

 

 

wrzesień-czerwiec

 

 

5.      Wypracowanie systemu współpracy z rodzicami  uczniów sprawiających trudności wychowawcze.

wychowawcy klas,

pedagog szkolny

 

wrzesień-czerwiec

 

 

 

6.      Monitorowanie przyczyn nieobecności

      uczniów w szkole.

wychowawcy klas

 i nauczyciele

pedagog szkolny

 

wrzesień-czerwiec

 

 

7.      Pedagogizacja rodziców, organizowanie atrakcyjnych spotkań z rodzicami.

 

 

 

dyrektor szkoły, wicedyrektor,

zaproszeni prelegenci,

wychowawcy klas

 

wrzesień-czerwiec

 

 

8.      Zmobilizowanie rodziców uczniów z problemami dydaktycznymi i wychowawczymi do  częstszego kontaktu z wychowawcą i nauczycielami.

 

dyrektor szkoły, wicedyrektor,

wychowawcy klas, nauczyciele

 

wrzesień-czerwiec

 

 

9.      Uwrażliwienie rodziców na ważność ich działań w życiu szkolnym dziecka.

 

dyrektor szkoły, wicedyrektor,

wychowawcy klas

 

wrzesień -czerwiec

 

Nawiązanie współpracy z instytucjami, zakładami pracy w celu sponsoringu.

 

dyrektor szkoły, wicedyrektor, Rada Rodziców

 

wrzesień-czerwiec

 

 

 Nawiązanie współpracy z instytucjami w celu realizacji zadań wychowawczo-profilaktycznych:

ü  Rada Gminy

ü  Rada Sołecka i sołtys wsi Wólka Podleśna

ü  Ochotnicza Straż Pożarna w Wólce Podleśnej (w tym współorganizacja turnieju wiedzy pożarniczej).

ü  Parafia Św. Królowej Jadwigi

ü  Koło Gospodyń Wiejskich

ü  Policja

ü  Urząd Gminy w Trzebownisku

ü  Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej
w Trzebownisku

ü  Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna

ü  Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie

ü  Ochotniczy Hufiec Pracy

ü  Orlęta

ü  Szkoły z tereny powiatu.

 

dyrektor szkoły, wicedyrektor,

  nauczyciele

wrzesień-czerwiec

 

7.Promocja szkoły

1.      Udział uczniów w konkursach i zawodach sportowych różnego szczebla.

dyrektor szkoły, wicedyrektor,

wszyscy nauczyciele

 

 

wrzesień-czerwiec

 

2.      Organizacja gminnych konkursów przedmiotowych.

3.       

wybrani nauczyciele

wrzesień-czerwiec

 

4.      Prezentacja dorobku szkoły na akademiach.

dyrektor szkoły, wicedyrektor,

wszyscy nauczyciele

wrzesień-czerwiec

 

5.      Zorganizowanie przeglądu twórczości

6.       ks. Jana Kalinki.

Justyna Polanowska,

Iwona Dziągwa

Ks. A. Pociask

Dariusz Czyjt

kwiecień

7.      Współtworzenie z organizacjami lokalnymi uroczystości pozaszkolnych.

dyrektor szkoły, wicedyrektor,

wszyscy nauczyciele

 

wrzesień-czerwiec

 

8.      Umieszczanie informacji o szkole na stronie internetowej.

dyrektor szkoły, wicedyrektor,

wszyscy nauczyciele

 

wrzesień-czerwiec

 

9.      Promowanie szkoły podczas spotkań z rodzicami.

dyrektor szkoły, wicedyrektor,

wszyscy nauczyciele

wrzesień-czerwiec

 

10.  Reprezentowanie szkoły poprzez udział Pocztu Sztandarowego Szkoły
i w uroczystościach szkolnych i środowiskowych.

dyrektor szkoły, wicedyrektor,

wszyscy nauczyciele

 

wrzesień-czerwiec

 

 
 

 

 

 

 

 

III. ZADANIA OPIEKUŃCZE

 

Zadania

Sposób realizacji

Osoba odpowiedzialna

Termin realizacji

 

1. Opieka nad

    dziećmi

    w zakresie

    bezpieczeństwa

    i ochrony

    zdrowia.

 

1.      Realizacja akcji  „Bezpieczna droga do i ze szkoły”.

wychowawcy klas

nauczyciel techniki

nauczyciele w-f

wrzesień

styczeń

czerwiec

Zorganizowanie Szkolnego Dnia

Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego.

 

Justyna Kus-Buć

kwiecień

Zorganizowanie Szkolnego Dnia

Bezpiecznego Internetu.

Katarzyna Piotrowska

luty

 

2.      Zaplanowanie działań mających na celu sprawne przeprowadzanie ewakuacji uczniów, nauczycieli, pracowników szkoły i osób znajdujących się na terenie szkoły.

dyrektor szkoły, wicedyrektor, szkolny koordynator do spraw bezpieczeństwa

wrzesień paździer-nik

 

3.      Ćwiczenia praktyczne w zakresie ewakuacji szkoły.

dyrektor szkoły, wicedyrektor, szkolny koordynator

paździer-nik czerwiec

 

4.      Współpraca z Gminnym Ośrodkiem Pomocy Społecznej w celu zapewnienia uczniom podstawowych przyborów, podręczników i dożywiania.

 

dyrektor szkoły, wicedyrektor, wychowawcy klas

 

 

wrzesień-czerwiec

 

 

5.      Spotkania z higienistką – pogadanki i ćwiczenia praktyczne na tematy higieny osobistej i zdrowego stylu życia realizacja programów profilaktycznych.

 

dyrektor szkoły, wicedyrektor,

wychowawcy klas, higienistka szkolna

 

 

 

 

 

wrzesień-czerwiec

 

 

 

Wdrażanie działań prozdrowotnych z tytułu posiadania certyfikatu „Szkoły Promującej Zdrowie” oraz realizacja Programu dla szkół.

 

6.       

dyrektor szkoły, wicedyrektor,

nauczyciele, wychowawcy klas

 

 

wrzesień-czerwiec

 

 

Kontynuacja działań promujących zdrowy styl życia. Organizowanie Dni warzywno-owocowych.

 

dyrektor szkoły,

nauczyciele, wychowawcy klas

 

wrzesień-czerwiec

 

 

 

 

7.      Ubezpieczenie dzieci od nieszczęśliwych wypadków, prowadzenie ewidencji wypadków.

dyrektor szkoły, wicedyrektor

wrzesień czerwiec

 

8.      Realizacja programu wychowawczo- profilaktycznego ze szczególnym uwzględnieniem niebezpieczeństwa  używania dopalaczy i innych używek wśród młodzieży.

wychowawcy klas, wyznaczeni nauczyciele

 

wrzesień-czerwiec

 

Realizacja programu wychowawczo- profilaktycznego ze szczególnym uwzględnieniem bezpiecznego i celowego wykorzystania technologii informacyjno-komunikacyjnych.

wychowawcy klas, wyznaczeni nauczyciele

wrzesień-czerwiec

 

 

9.      Przestrzeganie procedur zwiększających bezpieczeństwo.

dyrektor szkoły, wicedyrektor, wychowawcy klasowi

 

wrzesień-czerwiec

 

10.  Aktywne pełnienie dyżurów międzylekcyjnych

nauczyciele

 

wrzesień-czerwiec

 

11.  Wdrażanie uczniów szkoły do przestrzegania regulaminów szkolnych.

dyrektor szkoły, wicedyrektor, wychowawcy klas

wrzesień-czerwiec

 

 

12.  Monitorowanie szkolnego środowiska wychowawczego, reagowanie na przejawy zachowań niewłaściwych.

13.   

14. 

 

dyrektor szkoły, wicedyrektor,

wszyscy nauczyciele i pracownicy

 

wrzesień-czerwiec

 

 

 

 

Opieka nad dziećmi w ramach zajęć świetlicowych.

wybrani nauczyciele

wrzesień-czerwiec

 

 

Prowadzenie  zajęć i przygotowanie uczniów do egzaminu na kartę rowerową.

dyrektor szkoły, wicedyrektor,

Justyna Kus-Buć

kwiecień-maj

 

     Opracował zespół w składzie Edyta Purcha,Justyna Kus-Buć, Dariusz Czyjt.