Zadania | Sposób realizacji | Osoba odpowiedzialna | Termin realizacji |
1. Osiąganie wysokich wyników nauczania. | 1. Skompletowanie szkolnego zestawu zmodyfikowanych planów i programów nauczania dla poszczególnych klas ze szczególnym uwzględnieniem nowej podstawy programowej i wniosków po egzaminach zewnętrznych. | dyrektor szkoły, wicedyrektor, nauczyciele | wrzesień |
2. Współpraca z psychologiem, pedagogiem z PPP i rodzicami w celu rozpoznania indywidualnych możliwości ucznia. | nauczyciele | wrzesień-czerwiec |
3. Współpraca z biblioteką szkolną w celu rozwijania czytelnictwa wśród uczniów. | nauczyciele | wrzesień-czerwiec |
4. Udział w corocznej edycji Narodowego Czytania – Narodowe Czytanie Nowele polskie. Katarynka – Bolesław Prus-klasy I-III 5. Rozdzióbią nas kruki, wrony… – Stefan Żeromski- klasy IV-VIII | dyrektor szkoły, wicedyrektor, nauczyciele | wrzesień |
6. Wdrożenie innowacji pedagogicznych a) Lubię matematykę- innowacja pedagogiczna o charakterze mieszanym z zakresu edukacji matematycznej realizowana w klasach I – III SP. b) Tworzenie jest cool!- innowacja pedagogiczna o charakterze mieszanym z zakresu języka polskiego, angielskiego i informatyki realizowana w klasach VI, VII i VIII szkoły podstawowej. | nauczyciele: Maria Drzał Anna Mitał Grażyna Wolanik Edyta Purcha Justyna Polanowska Dariusz Czyjt Katarzyna Piotrowska | wrzesień-czerwiec |
| 7. Rozwijanie kompetencji matematycznych uczniów. Udział uczniów w Światowym Dniu Tabliczki Mnożenia, Dniu Liczby Pi, w konkursie Mistrz Kostki Rubika. Organizacja Gminnego Konkursu Matematycznego dla uczniów klasy III i VI szkoły podstawowej, Szkolny Konkurs Mistrz Wzorów Matematycznych. Udział uczniów w zewnętrznych konkursach matematycznych (np. Kangur matematyczny, Congressio Mathematica), prowadzenie zajęć rozwijających | nauczyciele matematyki | wrzesień-czerwiec |
| 8. Rozwijanie kompetencji językowych. Organizacja szkolnego konkursu ortograficznego o tytuł Mistrza ortografii- Sherlock Holmes. Gminnego Konkursu Poetyckiego „O pióro księdza Jana Kalinki”. Organizacja Dnia św. Patryka, Gminnego Konkursu Piosenki Obcojęzycznej, Gminnego Konkursu z Języka Niemieckiego, Szkolnego Konkursu „Stand up and make a speech”. Udział uczniów w projektach etwinning. Udział uczniów w zewnętrznych konkursach językowych (np. recytatorskim, ortograficznym, mitologicznym, Olimpus, Fraszka), prowadzenie zajęć rozwijających. | nauczyciele języka polskiego, języka angielskiego i niemieckiego, biblioteki | wrzesień-czerwiec |
| 9. Rozwijanie kreatywności, przedsiębiorczości i kompetencji cyfrowych uczniów. Prowadzenie zajęć z wykorzystaniem tablic i monitorów interaktywnych. Udział uczniów 10. w międzynarodowym konkursie Baltie2020 oraz w Podkarpackim Baltie. Udział uczniów w projekcie Przedsiębiorcza Szkoła. | nauczyciele przedmiotu | wrzesień-czerwiec |
| 11. Stosowanie elementów oceniania kształtującego. Udzielanie trafnej i skutecznej informacji zwrotnej uczniom- wskazywanie mocnych stron, wskazywanie co wymaga poprawy, udzielanie wskazówek, w jakim kierunku uczeń powinien pracować dalej. | nauczyciele przedmiotu | wrzesień-czerwiec |
2. Rozpoznawanie indywidualnych potrzeb i możliwości uczniów. | 1. Wdrażanie uczniów do systematycznej pracy, egzekwowanie zadań domowych we współpracy z rodzicami. | nauczyciele | wrzesień-czerwiec |
2. Poprawa wyników nauczania: wdrożenie programów naprawczych po egzaminach zewnętrznych z matematyki i przedmiotów przyrodniczych. Zwrócenie uwagi na czytanie ze zrozumieniem poleceń nietypowych zadań z matematyki, wykorzystanie wiedzy w praktyce, wnioskowanie oraz argumentowanie. | nauczyciele matematyki i przedmiotów przyrodniczych | wrzesień-czerwiec |
3. Prowadzenie lekcji audiowizualnych, lekcji otwartych, wycieczek, elementów wychowania regionalnego, zdrowotnego i prorodzinnego. | nauczyciele przedmiotu | wrzesień-czerwiec |
4. Praca nad podniesieniem wyników egzaminów zewnętrznych, uwzględnienie wniosków po egzaminie gimnazjalnym i ósmoklasisty w planach pracy. | nauczyciele przedmiotu | wrzesień-czerwiec |
5. Analiza osiągnięć edukacyjnych uczniów i wdrażanie wniosków do dalszej pracy. | nauczyciele przedmiotu | styczeń -czerwiec |
6. Udział szkoły w egzaminie próbnym organizowanym przez wydawnictwa lub OKE. Diagnozowanie osiągnięć edukacyjnych ucznia oraz zastosowanie systemu badań osiągnięć edukacyjnych służących ocenie realizacji podstawy programowej oraz prognozie wyników na egzaminach zewnętrznym. | dyrektor szkoły wicedyrektor, nauczyciele przedmiotu | grudzień |
7. Porównywanie wyników uzyskiwanych przez uczniów w toku kształcenia z wynikami z egzaminów zewnętrznych. | nauczyciele przedmiotu | czerwiec |
3. Poprawa wyników nauczania. | 1. Różnicowanie wymagań i zadań w pracy na lekcji, sprawdzianach, w zadaniach domowych. Ukierunkowanie działań na indywidualne podejście nauczyciela do ucznia | nauczyciele przedmiotu | wrzesień-czerwiec |
2. Realizacja zaleceń poradni psychologiczno – pedagogicznej, dostosowanie wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb i możliwości ucznia. | nauczyciele przedmiotu | wrzesień-czerwiec |
| 3. Aktualizacja indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych dla uczniów. | pedagog szkolny, nauczyciele uczący | wrzesień |
4. Kontrola i systematyczna ocena pracy. | 1. Kształcenie u uczniów poczucia odpowiedzialności za uzyskane oceny. | nauczyciele przedmiotu | wrzesień-czerwiec |
Kontrola właściwego i systematycznego oceniania uczniów przez nauczycieli. 2. | dyrektor, wicedyrektor szkoły | raz na miesiąc |
3. Hospitacje: a. doradczo – doskonaląca b. kontrolno – oceniająca c. problemowa d. doraźna e. | dyrektor wicedyrektor szkoły | wrzesień -maj |
5. Zapewnienie rozwoju uczniom szczególnie uzdolnionym i o specyficznych potrzebach edukacyjnych. | 1. Prowadzenie zajęć pozalekcyjnych, rozwijających, konsultacji przedmiotowych dla uczniów uzdolnionych. | nauczyciele poszczególnych przedmiotów | wrzesień-czerwiec |
2. Zorganizowanie doraźnych zajęć dydaktyczno - wyrównawczych dla uczniów z trudnościami w nauce. | nauczyciele poszczególnych przedmiotów | wrzesień-czerwiec |
3. Zachęcanie uczniów do udziału w proponowanych zajęciach pozalekcyjnych. | nauczyciele poszczególnych przedmiotów | wrzesień-czerwiec |
4. Wypracowanie sposobu motywowania uczniów do osiągania wyższych wyników w nauce. | nauczyciele poszczególnych przedmiotów | wrzesień -czerwiec |
5. Stosowanie w czasie zajęć aktywizujących form i metod pracy wyzwalających kreatywność uczniów. | nauczyciele poszczególnych przedmiotów | wrzesień -czerwiec |
6. Eksponowanie efektów pracy kół zainteresowań na gazetkach ściennych, imprezach szkolnych i pozaszkolnych, stronie internetowej. | opiekunowie kół zainteresowań oraz pozostali nauczyciele | wrzesień-czerwiec |
7. Systematyczne kontrolowanie zeszytów przedmiotowych i zeszytów ćwiczeń pod względem błędów ortograficznych i systematyczności pracy. | nauczyciele przedmiotu | wrzesień-czerwiec |
8. Organizowanie i doskonalenie samopomocy koleżeńskiej wśród uczniów. | nauczyciele przedmiotu | wrzesień-czerwiec |
9. Uczenie młodzieży najważniejszych umiejętności psychologicznych i społecznych | nauczyciele, wychowawcy, pedagog szkolny | wrzesień-czerwiec |
10. Pomoc rodzicom uczniów mających trudności w nauce w nawiązaniu kontaktu z Poradnią Psychologiczno – Pedagogiczną i innymi poradniami specjalistycznymi. | nauczyciele przedmiotu i wychowawcy | wrzesień-czerwiec |
11. Wzmocnienie współpracy z rodzicami uczniów mających trudności w nauce i sprawiających problemy wychowawcze. | wychowawcy | wrzesień-czerwiec |
12. Udział uczniów szczególnie uzdolnionych w konkursach przedmiotowych organizowanych przez kuratorium. | zainteresowani nauczyciele | zgodnie z harmono-gramem konkursów |
13. Udział uczniów w konkursach szkolnych i pozaszkolnych: - gminnych, - rejonowych, - wojewódzkich, - ogólnopolskich | zainteresowani nauczyciele | zgodnie z harmono-gramem konkursów |
14. Udział uczniów w konkursach organizowanych przez Szkołę Podstawową w Wólce Podleśnej. | zainteresowani nauczyciele | zgodnie z harmono-gramem konkursów |
15. Udział uczniów w zawodach sportowych. | zainteresowani nauczyciele | zgodnie z harmono-gramem imprez sportowych |
6. Ukierunkowanie zainteresowań młodzieży na różne dziedziny wiedzy. | 1. Zachęcanie i przygotowanie uczniów do udziału w konkursach przedmiotowych na różnych szczeblach. | nauczyciele przedmiotu | wrzesień-czerwiec |
2. Analiza osiągnięć uczniów w konkursach przedmiotowych. | dyrektor szkoły, wicedyrektor, nauczyciele przedmiotu | styczeń, czerwiec |
3. Planowanie wycieczek klasowych i szkolnych, rajdów rowerowych, wyjść do kina, muzeum , teatru. | wychowawcy klas | styczeń-marzec |
4. Wdrażanie i monitorowanie projektów dydaktycznych realizowanych w szkole: eTwinning, Aktywna Tablica | dyrektor szkoły wicedyrektor, nauczyciele języków obcych i wybranych przedmiotów | wrzesień-czerwiec |
5. Zapraszanie ciekawych ludzi do szkoły, np. ( prawników, saperów, policjantów, itp.) | dyrektor szkoły nauczyciele pedagog szkolny | wrzesień-czerwiec |
6. Nawiązanie współpracy z wolontariatem studenckim Projektor. | Katarzyna Piotrowska | wrzesień-czerwiec |
6. Współdziałanie wszystkich nauczycieli z biblioteką szkolną w celu wdrażania uczniów do korzystania z różnych źródeł informacji. | wszyscy nauczyciele | wrzesień-czerwiec |
Kontynuacja wdrożonego szkolnego systemu doradztwa edukacyjno – zawodowego. | dyrektor szkoły Grażyna Wolanik nauczyciele | wrzesień-czerwiec |
7. Zorganizowanie warsztatów dla uczniów kl. VIII dotyczących preorientacji zawodowej. | dyrektor szkoły wicedyrektor, wychowawca klasy VIII | wrzesień-czerwiec |
| 8. Udział uczniów w Podkarpackim Festiwalu Nauki. | Iwona Dziągwa Justyna Kus-Buć , Joanna Mikołajczyk | wrzesień |
| 9. Zorganizowanie spotkań z podróżnikiem, żywej lekcji historii. | Iwona Dziągwa M. Proskura-Buczak | II semestr |
| 10. Nawiązanie współpracy z Filharmonią Podkarpacką, szkołą tańca Show Dance oraz klubem sportowym Marty Niewczas-zajęcia z tradycyjnym karate 11. | dyrektor szkoły, wicedyrektor, | wrzesień-czerwiec |
| 12. Udział uczniów klas I-III SP w warsztatach naukowych Fizyka dla smyka. | nauczyciele edukacji wczesno-szkolnej | termin do uzgodnie-nia |
| 13. Spotkania teatralne, lekcje umuzykalniające dla uczniów I-III SP | nauczyciele edukacji wczesno-szkolnej | raz w miesiącu |
7. Samokształcenie i doskonalenie zawodowe. | 1. Przygotowanie tematyki szkoleniowych spotkań Rady Pedagogicznej. | dyrektor szkoły, wicedyrektor | wrzesień |
2. Podnoszenie kwalifikacji zawodowych. | chętni nauczyciele | wrzesień-czerwiec |
3. Udział w różnych formach doskonalenia zawodowego organizowanych przez ośrodki doskonalenia zawodowego i wydawnictwa oświatowe. | nauczyciele przedmiotu | wrzesień-czerwiec |
4. Praca w zespołach samokształceniowych. Opracowywanie i wdrażanie wniosków. | wszyscy nauczyciele | wrzesień-czerwiec |
| Prowadzenie lekcji otwartych dla nauczycieli. | wybrani nauczyciele | wrzesień-czerwiec |
8. Analiza wyników egzaminów zewnętrznych. | 1. Wykorzystanie analizy wyników próbnych egzaminów zewnętrznych do pracy z uczniami w danym roku szkolnym. | nauczyciele przedmiotu | wrzesień-czerwiec |
2. Włączenie do przedmiotowych planów pracy wniosków z egzaminów zewnętrznych w celu uzyskania lepszych efektów kształcenia oraz działań mających wpływ na wyniki nauczania. | nauczyciele przedmiotu | wrzesień-czerwiec |
9. Wdrażanie nowoczesnych metod nauczania w proces dydaktyczny. | 1. Stosowanie metod aktywizujących i technologii informacyjnych w trakcie prowadzonych zajęć w celu ich uatrakcyjnienie oraz zmotywowania uczniów do czynnego udziału w zajęciach. Wykorzystanie w tym celu tablic i monitorów interaktywnych. | nauczyciele przedmiotu | wrzesień-czerwiec |
10. Monitorowanie i modyfikowanie Wewnątrzszkolnego Systemu Oceniania. . | 1. Aktualizacja dokumentów szkolnych Szkoły Podstawowej w Wólce Podleśnej. 2. Zapoznanie uczniów i rodziców z WSO i wymaganiami edukacyjnymi. | wychowawcy klas, nauczyciele przedmiotu | wrzesień-czerwiec |