Pierwsze uczniowskie doświadczenia drogą do wiedzy - etap trzeci



W roku szkolnym 2010/2011 w naszej szkole w klasie I realizowany był III etap projektu Pierwsze uczniowskie doświadczenia drogą do wiedzy współfinansowanego przez Unię Europejską. W pracy z uczniami została wykorzystana teoria inteligencji wielorakich Howarda Gardnera, która zakłada, że każdy człowiek posiada stosunkowo wiele odrębnych inteligencji, wszystkie są równouprawnione – każde dziecko jest więc zdolne.

Podczas realizacji planu zajęć pozalekcyjnych Literatura dziecięca – uczy, bawi, inspiruje… uczniowie mieli możliwość rozwijania swoich zdolności, zainteresowań, umiejętności, inteligencji poprzez stosowanie różnorodnych form i metod pracy oraz korzystania z bogatego zestawu środków dydaktycznych. Projekt umożliwił uczniom szerszy kontakt z literaturą dziecięcą, która stawała się inspiracją do podejmowania własnych prób układania rymowanek, opowiadań, bajek. Dzieci uczestniczyły w atrakcyjnych zajęciach, które były dostosowane do indywidualnych potrzeb i możliwości, odkrywały w sobie nierozpoznane wcześniej talenty, zainteresowania w szczególności zdolności teatralne, plastyczne, muzyczne, językowe. Dzięki udziałowi w Projekcie dzieci zaczęły bardziej wierzyć we własne możliwości, poznały swoje mocne strony, stały się bardziej otwarte. Inscenizując utwory, poznawały twórczość różnych autorów, rozwijały sferę poznawczą, emocjonalną , społeczną, uczyły się współodpowiedzialności za grupę, ćwiczyły pamięć. Uczniowie doskonalili inteligencje słabiej rozwinięte, odpowiednio przygotowane zajęcia pozwoliły każdemu przeżyć sukces.

Rodzice uczniów klasy I zostali zapoznani z teorią inteligencji wielorakich H. Gardnera. Przed rozpoczęciem zajęć Projektowych otrzymali wstępną diagnozę inteligencji swojego dziecka, zaś po zakończeniu Projektu diagnozę końcową. Dzięki temu lepiej poznali swoje dzieci i mogli lepiej zorganizować im środowisko rozwoju.

Udział w Projekcie zakończył się 9 czerwca 2011 r. pokazem efektów pracy uczniów dla rodziców dzieci i najbliższej rodziny pod hasłem: BAWIMY SIĘ W TEATR. Uczniowie zaprezentowali najciekawsze efekty z realizacji poszczególnych części tematycznych zajęć. Na korytarzu szkolnym zostały wyeksponowane prace plastyczne dzieci zrealizowane w ramach zajęć Projektowych – zilustrowane bajki: Kopciuszek, Calineczka, zilustrowaną i napisaną własną bajkę: Odważny piesek Plutek, zwiastuny wiosny oraz stworzone własne książeczki zbiorowo lub indywidualnie.
 
ZDJĘCIA Z POKAZU EFEKTÓW PRACY UCZNIÓW:
 

Podsumowanie Projektu Edukacyjnego

Album ze zdjęciami Google+ - „Podsumowanie Projektu Edukacyjnego”