Zespół Szkół w Wólce Podleśnej ogłasza zapisy uczniów doGimnazjum im. Św. Królowej Jadwigi w Wólce Podleśnej na rok szkolny 2016/2017. Wnioski dopobrania znajdują się w sekretariacie szkoły oraz w załączniku na stronieinternetowej szkoły (na dole tej strony). Kompletne wnioski wraz z dokumentami potwierdzającymispełnianie przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę wpostępowaniu rekrutacyjnym należy składać od 25.04.2016 r. do 28.06.2016 r.Szczegółowe informacje o terminach znajdują się we wniosku w informacjachdodatkowych. Wnioski o przyjęcie do gimnazjum składająrodzice dzieci/ opiekunowie prawni spoza obwodu szkoły. Uczniowie zamieszkali wobwodzie szkoły przyjmowani są na podstawie karty zgłoszenia. REGULAMIN REKRUTACJIUCZNIÓW DO KLASY PIERWSZEJ Gimnazjum im. Św. Królowej Jadwigi w Wólce Podleśnej
Podstawaprawna: 1. Ustawa z dnia 7 września 1991 r. osystemie oświaty (Dz. U. z 2015 r. poz. 2156 z późn. zm.)
3. Zarządzenie Nr 7/2016 PodkarpackiegoKuratora Oświaty z dnia 21 marca 2016 r. 4. Uchwała nr 144/16 Rady GminyTrzebownisko z dnia 30 marca 2016 r. § 1 1. Do klasy pierwszej Gimnazjum im. Św.Królowej Jadwigi w Wólce Podleśnej przyjmowane są: a) z urzędu – dzieci zamieszkałe wobwodzie szkoły – na podstawie zgłoszenia dokonanego przez rodziców/prawnychopiekunów w sekretariacie szkoły, b) na wniosek rodziców/prawnychopiekunów – dzieci zamieszkałe poza obwodem szkoły, jeżeli szkoła dysponujewolnymi miejscami oraz jeżeli warunki organizacyjne na to pozwalają. 2. Liczbę wolnych miejsc ustala DyrektorZespołu na podstawie zatwierdzonej przez organ prowadzący organizacji szkoły nadany rok szkolny oraz zgłoszeń dzieci zamieszkałych w obwodzie szkołydokonanych przez rodziców/opiekunów prawnych. 3. Postępowanie rekrutacyjne orazpostępowanie uzupełniające przeprowadza się zgodnie z harmonogramem czynności ogłoszonym przez Podkarpackiego KuratoraOświaty. 4. W ramach postępowaniarekrutacyjnego Dyrektor: a) powołuje komisję rekrutacyjną iwyznacza jej przewodniczącego, b) rozpatruje odwołania od rozstrzygnięćkomisji rekrutacyjnej.
§ 2. 1. W przypadku, gdy liczba wnioskówrodziców/prawnych opiekunów
2. Nieprzyjmuje się do Gimnazjum ucznia mieszkającego poza obwodem, który uzyskał wklasie VI nieodpowiednią lub naganną ocenę zachowania. 3. Laureacilub finaliści ogólnopolskiej olimpiady przedmiotowej lub laureaci konkursuprzedmiotowego o zasięgu wojewódzkim lub ponadwojewódzkim, przyjmowani są doGimnazjum w pierwszej kolejności, niezależnie od powyższych kryteriów. 4. Wprzypadku wolnych miejsc przeprowadza się postępowanie rekrutacyjneuzupełniające. § 3 KOMISJA REKRUTACYJNA 1. Składkomisji rekrutacyjnej: 1) 3 nauczycieli szkoły.
2.Do zadań komisji rekrutacyjnej należy w szczególności: 1) weryfikacja wniosków, dokumentów potwierdzającychspełnianie przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postepowaniurekrutacyjnym, 2) podaniedo publicznej wiadomości list kandydatów zakwalifikowanychi kandydatów niezakwalifikowanych, 3)ustalenie i podanie do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i kandydatów 4) sporządzenie protokołów postępowania rekrutacyjnego, do których dołączyć należy: - listę zweryfikowanych wniosków o przyjęcie doGimnazjum , - informację o liczbie punktów przyznanychposzczególnym kandydatom za poszczególne - informację o liczbie punktów przyznanychposzczególnym kandydatom po - listę kandydatów zakwalifikowanych ikandydatów niezakwalifikowanych, - listę kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych.
3. Listy sporządzone przezKomisję Rekrutacyjną podane są do publicznej wiadomości poprzez umieszczenieich w siedzibie Zespołu Szkół 1) imiona i nazwiska kandydatów uszeregowane w kolejnościalfabetycznej, informację 2) imiona i nazwiska kandydatów przyjętych i kandydatównieprzyjętych uszeregowane 3) adnotację: data podania do publicznej wiadomości listopatrzona podpisem przewodniczącego komisji rekrutacyjnej.
4. Do zadań przewodniczącegokomisji rekrutacyjnej należy w szczególności: 1) prowadzenie prac komisji z uwzględnieniem terminówokreślonych w ustawie 2) sporządzenie na piśmie, na wniosek rodzica/opiekunaprawnego dziecka uzasadnienia, które zawiera przyczyny odmowy przyjęcia, w tymnajniższą liczbę punktów, która uprawniała go do przyjęcia oraz liczbę punktów,którą kandydat uzyskał w postępowaniu rekrutacyjnym. § 4 1. Zewzględu na stosowanie podziałów na grupy na zajęciach wychowania fizycznegooraz zajęć z języka obcego i informatyki, należy dążyć do wyrównywania liczbydziewcząt i chłopców w grupie. 2. Owyborze języka obcego dla wszystkich oddziałów decyduje Dyrektor Gimnazjumbiorąc pod uwagę: · Możliwościkadrowe szkoły, · Możliwościorganizacyjne nauki w szkole. 3. DyrektorGimnazjum obowiązkowo dokonuje podziału na grupy na zajęciach języków obcych i informatyki w oddziałach liczącychpowyżej 24 uczniów oraz podczas ćwiczeńlaboratoryjnych w oddziałach liczących 30 i więcej uczniów. W oddziałachliczących odpowiednio 24 i mniej uczniów lub mniej niż 30 uczniów podziału nagrupy można dokonać za zgodą organu prowadzącego. Zajęcia wychowania fizycznegoprowadzone są w grupach liczących od 12 do 26 uczniów. § 5 Procedura odwoławcza 1. Wterminie 7 dni od podania do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych 2. Uzasadnieniesporządza komisja rekrutacyjna w terminie 5 dni od dnia wystąpienia 3. Rodzicekandydata/opiekunowie, w terminie 7 dni od dnia otrzymania uzasadnienia mogąwnieść do dyrektora Zespołu odwołanie od rozstrzygnięcia Komisji Rekrutacyjnej.Obowiązuje forma pisemna. 4. Dyrektorszkoły rozpatruje odwołanie od rozstrzygnięcia Komisji Rekrutacyjnej 5. Narozstrzygnięcie dyrektora służy skarga do sądu administracyjnego. |