RUCH JEST DOBRY NA WSZYSTKO

APEL SZKOLNY POD HASŁEM „NIE GARBSIĘ”

            W ostatnichdniach listopada uczniowie naszej szkoły oraz dzieci przedszkolne z dwunajstarszych grup uczestniczyły w apelu, którego celem było promowanieprawidłowej postawy ciała poprzez pokazanie najczęściej występujących skrzywieńkręgosłupa, ich przyczyn, a następnie prezentację właściwej postawy i pokazzastawu ćwiczeń zapobiegającym, bądź korygującym powstające wady.

W prezentacji multimedialnej, którą zamieszczamy poniżejuczniowie wzbogacili swoją wiedzę w sposób teoretyczny, następnie uczestniczyli
w pokazie, w którym koleżanki i koledzy zaprezentowali właściwy sposóbsiedzenia przy stoliku i zestaw różnorodnych ćwiczeń zapobiegających,korygujących powstające skrzywienia oraz pozwalających odprężyć się po długimczasie przebywania w pozycji siedzącej.
            Ważne, aby każdy zuczestników spotkania zapamiętał i stosował
w codziennych sytuacjach chociaż jeden element ważny szczególnie dla niego –nie siedział na nogach na krzesełku, nie nosił plecaka na jednym ramieniu,wykonywał jedno z zaprezentowanych ćwiczeń, zaś nauczyciele pamiętali
o codziennym przypominaniu dzieciom tym młodszym i tym starszym
o prawidłowej postawie ciała  – dla nasbędzie to miarą sukcesu.



APEL SZKOLNY POD HASŁEM „NIE GARB SIĘ”

Album ze zdjęciami Google+ - „APEL SZKOLNY POD HASŁEM „NIE GARB SIĘ””






Film z Dokumentów Google



PRZYKŁADOWE ĆWICZENIA KOREKCYJNE NANAJCZĘŚCIEJ WYSTĘPUJĄCĄ WŚRÓD UCZNIÓW (PO SKOLIOZIE) WADĘ POSTAWY - PLECYOKRĄGŁE

 

Ćw.1. Leżenie przodem.RR wyprostowane za plecami, w dłoniach woreczek. Unoszenie RR w górę zjednoczesnym ściskaniem woreczka. Wytrzymać do 5 sek.

Ćw.2.Leżenie przodem.RR z przodu wyprostowane. W jednej ręce woreczek. Unoszenie RR w górę iprzekładanie woreczka z ręki do ręki przed głową i za plecami po okręgu. 5x iodpoczynek. Następnie zmiana kierunku. 5-6 serii.

Ćw.3. Klęk podparty.Pod RR złożony ręcznik. Uczeń wykonuje ślizg RR na ręczniku w przód domaksymalnego rozciągnięcia mięśni kręgosłupa z jednoczesnym obniżeniem klatkipiersiowej do podłoża. Uwaga! Biodra muszą być ustabilizowane.

Ćw.4. Leżenie przodem.Z przodu przed twarzą w RR frisbee. Na krążku ułożony jest woreczek. Podrzuty ichwyty woreczka na talerzu frisbee. Łokcie ugięte nad podłożem. Wykonujemy 4-5serii po 15 powtórzeń.

Ćw.5. Leżenie przodem. RR wyprostowane zprzodu. W rękach gumowa taśma thera band. Unoszenie RR z taśmą w górę zjednoczesnym jej rozciągnięciem i przełożeniem za plecy. Uwaga! Ręce cały czaswyprostowane. Taśma napięta. Zwrócić uwagę na ściąganie łopatek.

Ćw.6. Leżenie przodem. RR odwiedzione wbok (na kształt litery „T”). W każdej ręce jedna hantelka (0,5 – 1 kg).Unoszenie RR z hantelkami w górę z jednoczesnym ściągnięciem łopatek iwytrzymaniem do 5 sek. 5 serii po 12 powtórzeń.

Ćw.7. Leżenie przodem. RR wyprostowane zprzodu. W obu RR jedna hantla. Na sygnał uniesienie obu rąk z obciążeniem nawysokość głowy lub nieznacznie powyżej z jednoczesnym wytrzymaniem 4-5 sek. 5serii.

Ćw.8. Leżenie przodem. RR wyprostowane z przodu.W RR laska gimnastyczna. Chwyt laski na szerokość większą niż szerokość barków.Na sygnał uniesienie RR z laską w górę, przeniesienie laski na łopatki,ściągnięcie łopatek, ponowny wyprost RR z laską i powolne jej opuszczenie dopozycji wyjściowej. 10-12 powtórzeń w 4-5 seriach