TOYS – KONKRETNE POMYSŁY I ĆWICZENIA DLA DZIECI Z GRUPY BIEDRONEK

W ostatnim czasie, w przedszkolu dzieci z grupy Biedronekzaczęły przerabiać temat „Toys”-„zabawki”.

W przedszkolu dzieci nauczyły się już poniższych słówek:

Teddy Bear- miś pluszowy

Ball- piłka

Doll- lalka

Car- samochodzik.

Zachęcam Państwa do ćwiczenia kolejnych nazw zabawek przypomocy tego filmiku:

https://www.youtube.com/watch?v=8-SWzpdcl6E

Wyświetlamy dzieciom filmik i prosimy je o powtarzanie słówekrazem z filmikiem.

Następnie drukujemy obrazki przedstawiające zabawki (załącznikponiżej) i wykorzystujemy zabawy utrwalające:

Załącznik 1

1.   Mystery box- wkładamy obrazki (maksymalnie 4, 5 naraz) do pudełka lub worka. Dziecko wyciąga obrazek. Nazywamy słówko i prosimydziecko o powtórzenie.

2.   Chowamy za plecami dwa obrazki. Wyciągamy jenaprzemiennie prosząc dziecko o nazwanie. Żeby dziecko się nie znudziło,wyciągamy kilka razy pod rząd obrazek z tej samej strony, zamieniamy obrazki zaplecami,
aby zaskoczyć dziecko. Powtarzamy wielokrotnie, żeby dziecko lepiejzapamiętało.

3.   Rozkładamy na dywanieobrazki przedstawiające zabawki (maksymalnie 4, 5 na raz). Prosimy dziecko,
bystanęło na lewej nodze, potem na prawej nodze, potem znowu na lewej i zaczynamywymieniać nazwy zabawek po angielsku, zmieniając na przemian nogi. Kiedydziecko powtórzy wraz z nami cały ciąg nazw zabawek po angielsku, rodzicodwraca jeden z obrazków i informuje dziecko, że teraz, podczas wymawianianazwy zabawki na obrazku, który jest odwrócony, będzie trzeba podskoczyć.Dziecko wraz z rodzicem powtarza nazwy zabawek, stając raz na jednej, raz nadrugiej nodze i podskakując, kiedy natrafi na zabawkę na odwróconym obrazku.Następnie odwracamy coraz więcej obrazków, aż do momentu, gdy wszystkie obrazkibędą już odwrócone. Wówczas rodzic prosi, by dziecko spróbowało z pamięciodtworzyć nazwy ciągu zabawek przedstawionych na obrazkach.

4.   Wykorzystujemy kolejnezabawy, które zostały dokładnie opisane w pierwszym artykule o nauceangielskiego w domu np. touch, what’s missing?, red light/green light, jump,hot potato

5.   Wykonujmy coloringdictation przy wykorzystaniu kolorowanki:

 

Załącznik2

 

6.   Uczymy się z dzieckiem piosenki o misiu(śpiewaliśmy ją już w przedszkolu, ale tylko na jednych zajęciach,
więc niewszystkie dzieci ją jeszcze pamiętają). Jest to piosenka o pluszowym misiu.Pozwala przy okazji utrwalać nazwy części ciała. Najpierw oglądamy wspólniefilmik i piosenkę. Następnie bierzemy pluszowego misia dziecka, prosimy, żeby dzieckopróbowało śpiewać i pokazywało na odpowiednie części ciała misia. Na hasło „Ilove
my teddy bear”, dziecko przytula misia:

https://www.youtube.com/watch?v=666UZRBO5q8

 

PS. Biorąc pod uwagę możliwości koncentracji dziecka,najlepiej podzielić wszystkie działania na mniejsze partie
i kilka dni.

 

Joanna Mikołajczyk

Żaneta Telbyło,
25 mar 2020, 02:10
v.1
Żaneta Telbyło,
25 mar 2020, 02:12
v.1