W ostatnim czasie, w przedszkolu dzieci z grupy Biedronekzaczęły przerabiać temat „Toys”-„zabawki”. W przedszkolu dzieci nauczyły się już poniższych słówek: Teddy Bear- miś pluszowy Ball- piłka Doll- lalka Car- samochodzik. Zachęcam Państwa do ćwiczenia kolejnych nazw zabawek przypomocy tego filmiku: https://www.youtube.com/watch?v=8-SWzpdcl6E Wyświetlamy dzieciom filmik i prosimy je o powtarzanie słówekrazem z filmikiem. Następnie drukujemy obrazki przedstawiające zabawki (załącznikponiżej) i wykorzystujemy zabawy utrwalające: Załącznik 1 1. Mystery box- wkładamy obrazki (maksymalnie 4, 5 naraz) do pudełka lub worka. Dziecko wyciąga obrazek. Nazywamy słówko i prosimydziecko o powtórzenie. 2. Chowamy za plecami dwa obrazki. Wyciągamy jenaprzemiennie prosząc dziecko o nazwanie. Żeby dziecko się nie znudziło,wyciągamy kilka razy pod rząd obrazek z tej samej strony, zamieniamy obrazki zaplecami, 3. Rozkładamy na dywanieobrazki przedstawiające zabawki (maksymalnie 4, 5 na raz). Prosimy dziecko, 4. Wykorzystujemy kolejnezabawy, które zostały dokładnie opisane w pierwszym artykule o nauceangielskiego w domu np. touch, what’s missing?, red light/green light, jump,hot potato 5. Wykonujmy coloringdictation przy wykorzystaniu kolorowanki:
Załącznik2
6. Uczymy się z dzieckiem piosenki o misiu(śpiewaliśmy ją już w przedszkolu, ale tylko na jednych zajęciach, https://www.youtube.com/watch?v=666UZRBO5q8
PS. Biorąc pod uwagę możliwości koncentracji dziecka,najlepiej podzielić wszystkie działania na mniejsze partie
Joanna Mikołajczyk |