ZABAWA TRZYLATKÓW Z WIOSNĄ

Słuchaniepiosenki K. Bożek-Gowik pt. „Maszeruje Wiosna” (link do piosenki poniżej).

 

1. Tam daleko, gdzie wysoka sosna
maszeruje drogą mała wiosna.
Ma spódniczkę mini, sznurowane butki
i jeden warkoczyk krótki.

Ref. Maszeruje wiosna a ptaki wokoło
lecą i świergocą głośno i wesoło.
Maszeruje wiosna w ręku trzyma kwiat,
gdy go w górę wznosi zielenieje świat!

2. Nosi wiosna dżinsową kurteczkę,
na ramieniu małą torebeczkę.
Chętnie żuje gumę i robi balony,
a z nich każdy jest zielony.

Ref. Maszeruje wiosna a ptaki wokoło
lecą i świergocą głośno i wesoło.
Maszeruje wiosna w ręku trzyma kwiat,
gdy go w górę wznosi zielenieje świat!

3. Wiosno, wiosno nie zapomnij o nas
każda trawka chce być już zielona.
Gdybyś zapomniała inną drogą poszła
zima by została mroźna.

Ref. Maszeruje wiosna a ptaki wokoło
lecą i świergocą głośno i wesoło.
Maszeruje wiosna w ręku trzyma kwiat,
gdy go w górę wznosi zielenieje świat!

 

Link dopiosenki pt. „Maszeruje Wiosna”:

https://www.youtube.com/watch?v=yNLqW1kp9Pw

 

Zabawaruchowa inspirowana tekstem piosenki.

Dziecko w dowolny sposób ilustruje ruchem jej treść, naśladującczynności wykonywane przez wiosnę.

 

Ćwiczeniasłownikowe „Jaka jest pogoda?”

Karteczki lub kredki w czterech kolorach.

Dziecko ma zamknięte oczy. Losuje karteczkę lub kredkę w jednymz czterech kolorów i go nazywa. Ma za zadanie wymyślić jak najwięcej określeń:

kolor żółty – jakie może być słońce? (gorące, zasłoniętechmurami, grzejące, jasne, żółte)

kolor niebieski – jaki może być deszcz? (mokry, padający,drobny, silny, ciepły, ulewny)

kolor zielony – jaki może być wiatr? (silny, słaby, niebezpieczny,zimny, delikatny)

kolor czerwony – jaka może być pogoda? (ładna, brzydka,wiosenna, burzowa, słoneczna, deszczowa).

 

Zabawatwórcza „Jesteśmy pogodą”

Rodzic mówi dziecku, że teraz to ono jest pogodą. Prosi, aby naśladowało:deszcz, śnieg, wiatr, słońce.