Słuchaniepiosenki K. Bożek-Gowik pt. „Maszeruje Wiosna” (link do piosenki poniżej).
1. Tam daleko, gdzie wysoka sosna
Link dopiosenki pt. „Maszeruje Wiosna”: https://www.youtube.com/watch?v=yNLqW1kp9Pw
Zabawaruchowa inspirowana tekstem piosenki. Dziecko w dowolny sposób ilustruje ruchem jej treść, naśladującczynności wykonywane przez wiosnę.
Ćwiczeniasłownikowe „Jaka jest pogoda?” Karteczki lub kredki w czterech kolorach. Dziecko ma zamknięte oczy. Losuje karteczkę lub kredkę w jednymz czterech kolorów i go nazywa. Ma za zadanie wymyślić jak najwięcej określeń: kolor żółty – jakie może być słońce? (gorące, zasłoniętechmurami, grzejące, jasne, żółte) kolor niebieski – jaki może być deszcz? (mokry, padający,drobny, silny, ciepły, ulewny) kolor zielony – jaki może być wiatr? (silny, słaby, niebezpieczny,zimny, delikatny) kolor czerwony – jaka może być pogoda? (ładna, brzydka,wiosenna, burzowa, słoneczna, deszczowa).
Zabawatwórcza „Jesteśmy pogodą” Rodzic mówi dziecku, że teraz to ono jest pogodą. Prosi, aby naśladowało:deszcz, śnieg, wiatr, słońce. |