FOOD – KONKRETNE POMYSŁY I ĆWICZENIA Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO DLA GRUPY „SŁONECZEK” I „GUMISIÓW”

            W ostatnim czasie, w przedszkolu dzieci z grup Słoneczek iGumisiów zaczęły przerabiać temat „Food”-„jedzenie”. W planie mieliśmy m.in.obejrzenie bajki o „bardzo głodnej gąsienicy” i zajęcia na ten temat. ZachęcamPaństwa do realizacji tego tematu w domu. Poniżej znajdziecie Państwo niezbędnemateriały, pomoce i pomysły.


1.   Zaczynamy od obejrzenia bajki „The very hungryCaterpillar” („Bardzo głodna gąsienica”):

https://www.youtube.com/watch?v=75NQK-Sm1YY&t=311s

 

Możemy też obejrzeć książeczkę o gąsienicy wInternecie:

https://epdf.pub/the-very-hungry-caterpillar.html

 

W załączniku znajdziecie Państwo obrazkiprzedstawiające słówka z bajki oraz tłumaczenia na język polski:

 

Załącznik1

Załącznik2

 

2.   Rozmawiamy przez chwilę z dzieckiem na tematwydarzeń z bajki. Rozmowę tę możemy przeprowadzić
w języku polskim, aby sprawdzić,czy dziecko wszystko dobrze zrozumiało. Potem oglądamy obrazki i czytamysłówka.

 

3.   Drukujemy obrazki do historyjki i utrwalamy zdzieckiem słówka z bajki (po max. 6-7 słówek na raz), używając zabaw, którezostały opisane w poprzednim artykule np. touch, what’s missing?, jump, „redlight/green light”. Mogą Państwo również wykorzystać zabawy podane poniżej:

 

Zabawa w „pacanie”- jeśli posiadacie Państwow domu packę na muchy, można wykorzystać zabawę, na którą większość przedszkolakówzareaguje entuzjastycznie. Zabawa polega na tym, że rozkładamy na płaskiejpowierzchni obrazki, wręczamy dziecku packę na muchy, podajemy słówko, adziecko powinno „pacnąć” odpowiednie słówko. Po pewnym czasie możemy zamienićsię rolami lub poprosić dziecko, aby to ono wybierało słówko, mówiło je nagłos, a następnie odpowiednio uderzało packą.

 

Świetną zabawą utrwalającą jest też zabawa w karmienie gąsienicy. Wycinamygotową gąsienicę lub przygotowujemy ją w formie przestrzennej (np.wykorzystując pudełko- na pudełku malujemy gąsienicę lub naklejamy rysunekgąsienicy, w jej ustach robimy otwór). Wycinanym też obrazki z produktamiżywnościowymi. Karmimy gąsienicę kładąc obok niej produkty żywnościowe lubwkładając produkty żywnościowe do jej pyszczka, (jeśli mamy gąsienicę zrobionąz pudełka). Początkowo rodzic mówi dziecku, czym ma nakarmić gąsienicę, późniejrole można odwrócić, a następnie można poprosić dziecko, aby samo wybierałoprodukt żywnościowy, nazywało go i karmiło gąsienicę.

 

4.   Można wykorzystać również materiały poniżej-kolorowankę wraz ze skrótem bajki (możemy tu wykorzystać zabawę coloringdictation opisaną w poprzednim artykule) oraz ćwiczenia w liczeniu produktówżywnościowych, które pojawiły się w bajce.


Załącznik 3

Załącznik 4

 

5.   Na koniec proponuję naukę piosenki o głodnejgąsienicy:

https://www.youtube.com/watch?v=_-gNaNOWdg8


PS. Biorąc pod uwagę możliwości koncentracji dziecka,najlepiej podzielić wszystkie działania na mniejsze partie
i kilka dni.


Joanna Mikołajczyk

Żaneta Telbyło,
24 mar 2020, 02:40
v.1
Żaneta Telbyło,
24 mar 2020, 02:42
v.1
Żaneta Telbyło,
24 mar 2020, 02:44
v.1
Żaneta Telbyło,
24 mar 2020, 02:46
v.1