13.01.2022r. (Czwartek) „Ile ptaków jest w karmniku?”

Zabawa „Nasze rymy”.

Przedszkolaki, waszym zadaniem jest dopowiedzenie zakończenia zdań zaproponowanych przez Rodzica w taki sposób, aby się rymowały, np.:

Wróbel w kącie siadł, chętnie by coś…(zjadł).

Chodzi wkoło czarna…(wrona),dzisiaj głodna i…(spragniona).

Leci wróbel do…(karmnika), aby ziarna się…(nałykać).

Sroka sobie głośno…(skrzeczy), prosi tak o pokarm…(dzieci).

Brzuszek gila jest…(czerwony) i grubiutki z każdej…(strony).

Ćwiczenia oddechowe „Ptasie odgłosy”.

Dzieci stają w lekkim rozkroku. Wykonują nosem wdech, a na wydechu wypowiadają sylaby: tiu, tiu, tiu, tiu lub fiu, fiu, fiu, fiu.

Zabawa matematyczna.

Zadaniem dzieci jest umieszczenie ptaszka w karmniku zgodnie z poleceniami Rodzica, np.:

– Umieść ptaszka w karmniku.
– Umieść ptaszka pod karmnikiem.
– Umieść ptaszka za karmnikiem.
– Umieść ptaszka obok karmnika.
– Umieść ptaszka nad karmnikiem.
– Umieść ptaszka z prawej strony karmnika.
– Umieść ptaszka z lewej strony karmnika.

Do tego zadania potrzebne są ilustracje karmnika i ptaszka.

Sylweta karmnika – link:

https://thumbs.dreamstime.com/z/karmnik-na-s%C5%82upie-podajnik-ptak%C3%B3w-z-%C5%9Bniegiem-i-ko%C5%82em-dachu-168698573.jpg

Sylweta ptaka – link:

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2016/12/PTAK15.jpg

Ćwiczenia gimnastyczne.

Zachęcam do zabaw ruchowych przy muzyce z wykorzystaniem wideo treningu „Najpierw skłon – wygibasy”.

Link do nagrania:

Układanie i rozwiązywanie zadań.

Samodzielne ilustrowanie przez dziecko treści zadania za pomocą liczmanów (klocków) pod opieką Rodzica.

– W ogrodzie stał karmnik. Było w nim 3 ptaszki. Potem przyleciały jeszcze 2 ptaszki. Ile ptaków jest teraz w karmniku?

Dziecko układa przed sobą 3 (klocki), potem dokłada 2 (klocki) – liczy ile jest razem ptaszków w karmniku (3+2=5).

– Na gałązce siedziało 7 ptaków. 3 z nich odleciały. Ile ptaków zostało?

Dziecko układa przed sobą 7 (klocków), potem odkłada 3 (klocki) – liczy ile ptaszków zostało (7-3=4).

– Na drzewie usiadło 4 ptaszki, przyleciały jeszcze 4. Ile ptaków jest razem?

Dziecko układa przed sobą 4 (klocki), potem dokłada jeszcze 4 (klocki) – liczy ile ptaszków jest razem (4+4=8).

– Na drzewie siedziało 8 ptaszków, odleciało 5. Ile ptaszków pozostało na drzewie?

Dziecko układa przed sobą 8 (klocków), potem odkłada 5 (klocków) – liczy ile ptaszków zostało (8-5=3).

– Na drzewie usiadło 6 ptaszków, przyleciały jeszcze 4 ptaszki. Ile ptaszków teraz siedzi na drzewie?

Dziecko układa przed sobą 6 (klocków), dokłada 4 (klocki) – liczy ile ptaszków jest razem na drzewie (6+4=10).

– Na drzewie siedziało 10 ptaszków, odleciało 5. Ile ptaszków pozostało na drzewie?

Dziecko układa przed sobą 10 (klocków), odkłada 5 (klocków) – liczy ile ptaszków zostało (10-5=5).

Dodatkowe karty pracy.

(rysowanie po śladzie, określanie wielkości przedmiotów, przeliczanie w zakresie 6 i więcej, kolorowanie ilustracji, labirynt, dzielenie na sylaby nazw obrazków).

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2016/12/kpatki2.jpg

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2016/12/kptaki8.jpg

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/01/PTAKII8.jpg

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/01/PTAKII5.jpg

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/01/PTAKII4.jpg

Na zakończenie zachęcam do obejrzenia bajki z serii „Przygód kilka wróbla Ćwirka pt.: „Towarzystwo na zimę”.

Link do nagrania: