Adresatami innowacji jest grupa uczniów uczęszczających na zajęcia świetlicowe w roku szkolnym 2024/2025. Czas realizacji innowacji obejmuje okres od początku września 2024 r. do końca maja 2025 r . z możliwością jej kontynuowania w następnym roku szkolnym. Zajęcia innowacyjne odbywać się będą w ramach czasu przeznaczonego na swobodną zabawę oraz w trakcie zorganizowanych zajęć dydaktycznych obejmująca 14 zajęć. Niniejsza innowacja ma na celu wprowadzenie gry Rummikub jako narzędzia edukacyjnego i integracyjnego, które wzbogaci codzienne zajęcia w świetlicy, wspierając rozwój umiejętności logicznego myślenia, matematycznych oraz społecznych uczniów.
Innowacja Rummikub w świetlicy szkolnej jest odpowiedzią na coraz częściej pojawiające się wśród dzieci problemy z dodawaniem, odejmowaniem a także rozpoznawaniem ciągów liczb i myśleniem strategicznym. Rummikub jest nie tylko formą rozrywki, ale także wartościowym elementem wspierającym integrację uczniów oraz budowaniem pozytywnych relacji w grupie.
Rummikub pomaga w logicznym myśleniu przyczynowo-skutkowym, doskonale też wspiera strategiczne działania i kombinatorykę. Uczy przewidywania konsekwencji, tworzenia oryginalnych rozwiązań, kreatywnego myślenia. A przy okazji może ćwiczyć też umiejętności matematyczne, pomagać w podejmowaniu decyzji i ich optymalizacji. Ta jedna, z pozoru prosta gra świetnie wpływa na rozwój dziecka, ale też pomaga w ćwiczeniu tych zdolności u dorosłych ludzi. Gra pozwala na wesołe spędzanie wspólnego czasu bez elektroniki, przy okazji pomagając w rozwijaniu kontaktów międzyludzkich.
Sylwia Kozdroń
Joanna Pieczonka
Gabriela Wardęga
Katarzyna Piotrowska