Realizacja Trzeciego zadania w ramach innowacji Angielski jest fun-tastyczny: mapa myśli
W ramach innowacji pedagogicznej Angielski jest fun-tastyczny uczniowie klas 3a i 3b mieli okazję rozwijać swoje umiejętności językowe oraz kreatywność poprzez naukę tworzenia własnych map myśli.
Lekcja rozpoczęła się od krótkiego wprowadzenia – uczniowie dowiedzieli się, czym są mapy myśli, do czego służą i jak pomagają w efektywnej nauce. Następnie nauczyciel zaprezentował przykładową mapę myśli w języku angielskim, aby pokazać strukturę oraz sposoby organizacji informacji.
Kolejnym etapem było samodzielne tworzenie map myśli przez uczniów. Każdy uczeń wybierał jedno angielskie słowo-klucz, np. animals, food, hobbies czy seasons, a następnie rozbudowywał swoją mapę o kolejne skojarzenia, używając kolorów, symboli i rysunków. Dzięki temu zadaniu dzieci nie tylko powtarzały angielskie słownictwo, ale także rozwijały logiczne myślenie i umiejętność organizacji wiedzy.
Podsumowaniem lekcji była prezentacja prac – uczniowie dzielili się swoimi mapami myśli, tłumaczyli, jaką metodę wybrali, a także mieli okazję poćwiczyć wymowę angielskich słów. Wszyscy wykazali się dużym zaangażowaniem i kreatywnością!
Lekcja pokazała, że nauka angielskiego może być nie tylko skuteczna, ale i pełna zabawy!
Barbara Grzesik