Angielski jest fun – tastyczny! – maj 2024

W klasach 2a, 2b oraz 3 w ramach innowacji Angielski jest fun-tastyczny uczniowie mieli okazję samodzielnie zaprojektować, wykonać oraz przetestować gry planszowe w języku angielskim.
Na początku uczniowie zostali podzieleni na małe grupy. Każda grupa miała za zadanie wymyślić koncepcję swojej gry planszowej. W ramach tego etapu dzieci tworzyły fabułę gry, zasady, cele oraz wizualne elementy, takie jak plansza, karty i pionki.
Po zatwierdzeniu projektów przez nauczycielkę, uczniowie przystąpili do realizacji swoich pomysłów. Każdy element gry był przygotowany z dużą starannością i zaangażowaniem, co pozwoliło dzieciom rozwijać swoje umiejętności manualne i artystyczne.
Ostatnim etapem projektu było testowanie gier. Uczniowie wymieniali się swoimi grami i sprawdzali, jak działają w praktyce. W trakcie testowania uczniowie mieli okazję doskonalić swoje umiejętności językowe, używając języka angielskiego do tłumaczenia zasad, opisywania działań na planszy oraz komunikacji z innymi graczami.

Efekty Edukacyjne
Projekt Angielski jest fun-tastyczny przyniósł wiele korzyści edukacyjnych:

Rozwijanie umiejętności językowych: Uczniowie aktywnie używali języka angielskiego w praktycznych sytuacjach, co zwiększało ich pewność siebie i płynność w posługiwaniu się językiem.
Kreatywność i współpraca: Proces tworzenia gier wymagał od uczniów kreatywności, innowacyjnego myślenia oraz efektywnej współpracy w grupach.
Umiejętności społeczne: Gra w grupie sprzyjała rozwijaniu umiejętności społecznych, takich jak komunikacja, negocjacje, rozwiązywanie konfliktów oraz praca zespołowa.
Zabawa i nauka: Połączenie zabawy z nauką sprawiło, że uczniowie byli bardziej zaangażowani i zmotywowani do nauki języka angielskiego.

Barbara Grzesik
Grażyna Wolanik
Anna Mitał
Agnieszka Możdżeń
Katarzyna Piotrowska