Pedagog – aktualności
Warsztaty dla Dobrych Rodziców
to program, mający na celu wyposażenie w konkretne techniki postepowania z dziećmi, które pokażą jak być dobrym rodzicem, dobrą mamą, dobrym tatą, ale także dobrym partnerem: mężem, żoną, siostrą, córką, itd.
- Warsztaty prowadzą do wzrostu świadomości, że skuteczność wychowania w znacznym stopniu zależy od osoby wychowującej, oznacza to, że aby zmienić dziecko należy zacząć od siebie!
- Warsztaty mają charakter psychoedukacyjny, a nie psychoterapeutyczny. Oparte są w głównej mierze na podejściu poznawczo-behawioralnym i behawioralno-rozwojowym, a więc zajmują się zarówno zachowaniem dzieci jak i ich potrzebami, emocjami, itp.
- Dodatkowo wartością dodaną takich warsztatów jest możliwość wymiany doświadczeń w grupie rodziców, wsparcie na drodze rodzicielstwa, ale też podzielenie się sukcesami i radościami.
- Główny nacisk w trakcie warsztatów położony jest na zbudowanie Relacji z dzieckiem – gdzie czas, szacunek, akceptacja i wsparcie stanowią jej fundament.
- Każdy warsztat kończy się zadaniem domowym, które daje szansę do ćwiczenia poznanych technik w warunkach domowych.
- Tematyka warsztatów:
- Zachowania trudne – jak zapobiegać zamiast gasić pożary.
- Jak zdjąć czarne okulary – pozytywne = normalne.
- Czy pochwała ma znaczenie?
- Emocje – jak pływać po emocjonalnym morzu emocji?
- Praca na poprzeczce – jak kształtować samodzielność i poczucie własnej wartości.
- Trudności w rozwoju, które nie są winą dziecka, ani rodzica.
- Jak motywować do nauki, do wykonywania poleceń.
- Budowanie relacji poprzez obecność i czas.
Dodatek J :
- Ekrany w życiu mojego dziecka i mojej rodziny.
Warsztaty będą odbywać się w co drugi poniedziałek w godz. 16.00 – 18.00 w sali konferencyjnej Poradni.
Warsztaty prowadzi – Agnieszka Kotowicz – pedagog
– Magdalena Wojtuch – psycholog
Zapisy przyjmujemy osobiście w Poradni lub telefonicznie pod nr tel. 17 8528130 do 03.10.2022 r.
Startujemy 10.10.2022 godz.16.00
Program „Szkoła dla Rodziców i Wychowawców” to warsztaty umiejętności wychowawczych opracowane na podstawie książek Adele Faber i Elaine Mazlish „Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały? Jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły?” oraz pozycji autorstwa Joanny Sakowskiej.
Warsztaty są cyklem spotkań, dzięki którym rodzice mogą poszerzyć umiejętności dobrego kontaktu z dziećmi i wpływu na ich zachowanie, uświadomić sobie mocniejsze i słabsze strony własnej postawy rodzicielskiej, aby mądrze kochać i wychowywać efektywnie, pomagać
w rozwoju, budując więź stanowiącą najistotniejszy czynnik chroniący przed zachowaniami ryzykownymi. Mogą też pomóc rodzicom radzić sobie w wielu nowych czy trudnych dla nich sytuacjach związanych z procesem wychowania.
Celem Warsztatów jest wspieranie rodziców i opiekunów w wychowaniu dzieci, rozwijanie rozumienia ich zachowań, budowanie relacji rodzice-dziecko opartych na wzajemnym szacunku, doskonalenie umiejętności porozumiewania się, wzmacnianie pozytywnych postaw wychowawczych oraz dzielenie się doświadczeniami.
Odbywają się w życzliwej, nacechowanej szacunkiem, zainteresowaniem i uważnością atmosferze.
Na zajęciach nabywa się praktycznych umiejętności i znajduje odpowiedzi na ważne pytania:
- Jak umiejętnie chwalić?
- Jak rozumieć zachowania dziecka w kontekście potrzeb i uczuć?
- Jak dyscyplinować?
- Czy karać?
- Jak stawiać dziecku granice?
- Jak je zachęcać do współpracy?
- Dlaczego etykietowanie jest szkodliwe?
- Co robić, by było bardziej samodzielne?
- Jak wspomagać rozwój dziecka by otworzyć mu szansę do bycia odpowiedzialnym, dojrzałym i szczęśliwym dorosłym?
Warsztaty obejmują 6 spotkań po 3 godziny lekcyjne, raz w tygodniu
w czwartek godz. 15:45 do 18.00
BARDZO WAŻNA jest obecność na pierwszym spotkaniu.
Ilość miejsc ograniczona (maksymalnie 12-15 osób)
Zapisy TRWAJĄ – kontakt za pośrednictwem Sekretariatu poradni 17 85 28 130 z osobą prowadzącą – mgr Iwona Masłowska, psycholog, trener „Szkoły dla Rodziców i Wychowawców”
Tematyka zajęć:
- efektywne wyrażanie oczekiwań i ograniczeń,
- rozpoznawanie, wyrażanie i akceptowanie uczuć, pomoc dziecku w radzeniu sobie z trudnymi uczuciami,
- aktywne, wspierające słuchanie,
- zachęcanie dziecka do współdziałania, motywowanie do samodzielności,
- modyfikowanie niepożądanych lub nieodpowiednich zachowań dziecka,
- uwalnianie dzieci od grania narzuconych ról,
w domu i szkole, - budowanie realnego poczucia własnej wartości,
- konstruktywne rozwiązywanie konfliktów.