Wycieczka klasowa na Wyżynę Krakowsko – Częstochowską

2 czerwca klasy VI, VII a, VII b i VIII udały się na dwudniową wycieczkę klasową. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od Wzgórza Wawelskiego, gdzie przywitał nas zionący ogniem Smok Wawelski. Następnie przeszliśmy do Katedry Wawelskiej. Zobaczyliśmy tam krypty zasłużonych dla Polski władców, pisarzy i polityków. Stąd wdrapaliśmy się na wieżę, gdzie znajduje się słynny Dzwon Zygmunta. Na dziedzińcu zamku pani przewodnik opowiedziała nam o jego historii . Następnie skierowaliśmy się do dzielnicy Kazimierz i słynnego Kościoła na Skałce. Obejrzeliśmy ryneczek i popróbowaliśmy słynne krakowskie zapiekanki. Czas szybko płynął i musieliśmy przejść na Krakowski Rynek pod Kościół Mariacki, aby posłuchać hejnału z wieży Mariackiej. Po obiedzie pojechaliśmy do Ogrodu Doświadczeń, aby pogłębić wiedzę z fizyki. W końcu nadszedł czas na długo oczekiwany hotel. Radości było co nie miara, po zakwaterowaniu chętni uczniowie poszli na zakupy. Noc była pełna wrażeń, bez niespodzianek. Po śniadaniu wyruszyliśmy do jaskini Wierzchowskiej. 700 metrów korytarzy, piękne formy skalne, nietoperze robiły wrażenie. Następnie pojechaliśmy na Pustynię Błędowską. Po obiedzie zwiedziliśmy Zamek Ogrodzieniec. I tak czas minął. Było cudownie, mnóstwo wrażeń, wspaniała przygoda.