Wycieczka klas IV-V do Zagrody Garncarskiej w Medyni Głogowskiej

17 listopada wybraliśmy się na wycieczkę do Zagrody Garncarskiej w Medyni Głogowskiej. Wyjazd rozpoczął się nietypowo, ponieważ pokonaliśmy trasę Wólka Podleśna – Medynia kursowym autobusem linii 202. Dla wielu z nas była to prawdziwa gratka, gdyż niektórzy mieli okazję pierwszy raz w ten sposób podróżować. Gdy dotarliśmy na miejsce, przywitali nas pracownicy Zagrody Garncarskiej i zaprosili do wzięcia udziału w warsztatach. Każdy z uczniów dostał kawałek gliny, z której mógł ulepić figurki według własnego pomysłu. Później kolejno podchodziliśmy do koła garncarskiego i pod czujnym okiem instruktorów toczyliśmy swoje naczynia. Następnie zwiedziliśmy sale wystawiennicze Ośrodka Garncarskiego, który w ostatnich latach przeszedł gruntowną rewitalizację.
Ostatnim punktem wycieczki był przepyszny obiad, który zjedliśmy w sąsiadującej z Zagrodą “Karczmie u garncarzy”. O godzinie 13.30 wyruszyliśmy w drogę powrotną, zabierając ze sobą wyjątkowe pamiątki – samodzielnie wykonane gliniane rzeźby i naczynia.
Wyjazd należy zaliczyć do udanych, mimo iż tego dnia pogoda nas nie rozpieszczała.